Październik

1.Co robią zwierzęta jesienią

- rozwijanie mowy,

- umuzykalnianie dzieci,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- naśladowanie odgłosów zwierząt,

- usprawnianie narządów artykulacyjnych.

2. Jesień w sadzie

- rozwijanie orientacji przestrzennej,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.

- świętowanie Dnia Edukacji Narodowej.

3. Warzywa są smaczne, warzywa są zdrowe

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- utrwalanie wyglądu i nazw wybranych warzyw,

- słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

- instrumentacja piosenki,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- kształtowanie postawy prozdrowotnej u dzieci,

- realizacja programu edukacyjnego „Czyściochowe przedszkole”.

 

Piosenki

"Kasztanki" - sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza

Zgadnijcie dziś dzieciaki,

i chłopcy i dziewczynki.

Co to za kuleczki, co mają śmieszne minki?

Zielone pelerynki, kolczaste i kłujące.

Gdy spadną już na ziemię,

brązowe są i lśniące.

Ref: To kasztanki hop sa sa,

skaczą tu i skaczą tam.

I te małe i te duże,

 skaczą przez kałużę.

To kasztanki hop sa sa

Skaczą tu i skaczą tam

I te małe i te duże,

 skaczą przez kałużę.

Jesienne słońce świeci,

więc kasztanowe dzieci.

Bawić chcą się z wami,

chcą zostać w waszej sali.

Więc zróbcie z nich ludziki,

baranki i koniki.

Niech zamieszkają z wami,

gdy pada za oknami.

„Ogórek wąsaty” sł. Dorota Gellner muz. Jarosław Kukulski

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

Ref.:

Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek,

I czapkę i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmur,

I deszczem podlewa ogórki.

Wiersz

Jesienna szaruga

Deszcz po szybie ścieka
sza, sza, sza,
kapią krople deszczu
pla, pla, pla.

Wiatr piosenkę śpiewa
uu, uu, uu,
szumią z wiatrem drzewa
szu, szu, szu

 

 

,,Idzie jesień”

Autor: T. Śliwiak

Idzie łąką, idzie polem

Pod złocistym parasolem.

Gdy go zamknie – słońce świeci.

Gdy otworzy - pada deszcz.

Kto to taki? Czy już wiecie?

Tak! To właśnie jesień jest!

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Fruit (Owoce), Eating (Jedzenie), Colours (Kolory)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

fruit; apple; pear; banana; fruit salad; plate; red; yellow; green; delicious;

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

What is it?; A bag!; Touch!; I can (smell a…); Let’s make a train!; Swap your places; Make a fruit salad!; Delicious!; Would you like …?; Say:…; Can I have an apple (a pear/…)?; Chop; Match!; What’s inside?; Let’s …, shall we?; Spin!; Close/open your eyes!; What colour is …?; Sit down and …!

 

Piosenki:  “Chop, chop!”

An apple! An apple! An apple!

Chop, chop, chop!

A fruit salad, Boo!

For you, for you, for you!

Delicious! Yoo-hoo!

Delicious! Yoo-hoo!

A banana! …

A pear! …