Grupa "Muszelki"

6 - latki

rok szkolny 2020/2021

Nauczycielki: pani Anna Tkaczyk/mgr Aneta Pampuch, mgr Agnieszka Katarzyna Zdanuczyk

Woźna: Krystyna Mońko

Grupa pracuje od godz. 7.00 do 16.00


 

Kwiecień

1. „Wielkanoc” - poznawanie zwyczajów wielkanocnych, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu, kształtowanie poczucia rytmu, składanie i zaginanie papieru według instrukcji, poznawanie budowy i właściwości jajka, zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek, zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka, Przygotowanie prostych potraw z jajek, zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.



Marzec

1. „Muzyka wokół nas” – dostrzeganie piękna muzyki, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, zapoznanie ze znakiem odejmowania, utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,



Luty

Baśnie, bajki, bajeczki” – rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych, przedstawianie słowami uczuć i nastroju, zapoznanie ze zjawiskiem topnienia, poznawanie substancji, które topnieją, rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, „Muzyka wokół nas” - dostrzeganie piękna muzyki, zapoznanie ze znakiem odejmowania, utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, zapoznanie z akordeonem, próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, „Nie jesteśmy sami w kosmosie” - przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika, zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego, utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, utrwalenie zapisów cyfrowych liczb, rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, „Czyste powietrze wokół nas” - ukierunkowanie uwagi dzieci na źródła i rodzaje dymu, poprzez obserwacje´ w środowisku, zlokalizowania różnych źródeł dymów, określenia różnych rodzajów dymów, określenia przyczyn wydobywania się dymów, zwiększeniem wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego, zwiększenie wiedzy u dziecka na temat skutków palenia papierosów, kształtowanie umiejętności zachowania się, gdy znajdują si´ w zadymionych pomieszczeniach, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inni palą papierosy.