Luty

 

1. „Baśnie, bajki, bajeczki” - poznawanie różnych wartości, takich jak: prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, itp., poprzez literaturę, formy teatralne, ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej, nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), składanie pociętych obrazków w całość według wzoru, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów, dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek, porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu, na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

2. „Muzyka wokół nas” - słuchanie utworów instrumentalnych, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych, poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu, poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych, tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych, próby akompaniamentu do piosenek na wykonanych instrumentach, rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych, rozpoznawanie i naśladowanie różnych odgłosów, np.: wybranych zwierząt, pojazdów, rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów.

 

3. „Nie jesteśmy sami w kosmosie” - przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc, poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata, poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu, rozwiązywanie prostych zagadek, opowiadanie o obrazkach przestawiających różne sytuacje, liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

4. Projekt „Zawody” - poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie ich czynności, narzędzi, przyborów

potrzebnych im do pracy, gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji), określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym, wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami, dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

 

Piosenki do nauki:

„Baśnie”

1. Baśni słuchają dzieci

i dorośli też lubią baśnie.

Każdy chętnie posłucha

pięknej baśni, zanim zaśnie.

 

2. W baśniach mieszkają wróżki,

dobre elfy i czarodzieje,

zawsze wierni przyjaciele.

 

3. Baśnie to tajemnica,

w baśniach różne cuda i dziwy,

w baśniach świat całkiem inny,

nie do końca jest prawdziwy.

 

1.Mam bębenek, ram –tam- tam,

przez dzień cały na nim gram:

bum, bum, bum, bum,

raz dwa, trzy

teraz zemną zagraj ty.

2.Mam bębenek, ram- tam-tam,

i z kolega na nim gram:

bum, bum, bum, bum,

raz, dwa, trzy,

teraz zemną zagraj ty.

3.Mam bębenek, ram- tam- tam,

dla mamusi na nim gram:

bum, bum, bum, bum,

raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

Wierszyki do nauki:

 

„Bajki”

Chcę dziś spotkać kota w butach

Lub Kopciuszka bucik znaleźć

Chce zamieszkać w cudnej bajce

Zamków wielkich zwiedzać sale

Krasnoludka śliczną czapkę

Chce na głowę włożyć brata

W telewizor razem wskoczyć

Wprost do bajkowego świata.

 

"GDZIE MIESZKA MUZYKA? Ewa Stadtmuller

Gdzie mieszka muzyka? W wesołych strumykach, w zielonych skrzydełkach polnego konika.

Gdzie mieszka muzyka? W piosence słowika, na dachu, po którym deszcz tańczy walczyka.

Gdzie mieszka muzyka? W klawiszach i smykach, i w strunach, i w dłoni, co strun tych dotyka…

 

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Birthday (Urodziny) Toys (Zabawki) Numbers 1–3 (Liczby 1–3)

 

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

teddy bear, blocks, bubbles, cake, one, two, three, presents, Happy birthday!

Piosenka:

Happy birthday to you, Happy birthday to you, Happy birthday dear ... (tu imię), Happy birthday to you!