Maj

1. „Podróże po krajach”- zapoznanie z cechami charakterystycznymi, symbolami narodowymi, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch; położeniem geograficznym, ukształtowaniem terenu, zabytkami, ważniejszymi miejscami oraz ciekawostkami. Odkrywanie własnych możliwości twórczych w kontakcie z muzyką klasyczną kompozytorów niemieckich, hiszpańskich, francuskich i włoskich. Poznanie symboli narodowych.

2. „Zabawy sensoryczne”- -poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłu: wzroku, dotyku, węchu. Próbowanie i poznawanie nowych smaków. Rozpoznawania dźwięków z otoczenia. Kształcenie umiejętności liczenia elementów , klasyfikowania i porównywania.

3. „Moi Rodzice” - kształcenie uczucia przywiązania i szacunku do wszystkich członków rodziny. Kształtowanie właściwego stosunku do pracy mamy jaką wykonuje w domu. Uświadomienie dzieciom różnorodności obowiązków związanych z prowadzeniem domu oraz koniecznością podziału prac domowych. Wzmacnianie więzi rodzinnych.

4. „Zabawy badawcze” - czerpanie radości z doświadczania i eksperymentowania z różnymi materiałami, odkrywanie właściwości wody i drożdży, soli i procesu parowania, poznawanie wpływu octu na skorupę jajka. Rozbudzanie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków z doświadczeń i eksperymentów.

 

„Moja rodzina”- wiersz do nauki

Lubię przebywać z moją rodziną

i cieszyć się razem każdą chwilą.

Z radości skaczę hop-hop do góry,

rękami sięgam do samej chmury!

 

Lubię z moją rodziną wędrować

i wspomnienia z wycieczek rysować

Tata obrazki w ramki oprawia,

Mama je z dumą na szafce stawia.

 

Lubię z moją rodziną pośpiewać,

z bratem w ogrodzie grządki podlewać.

Z siostrą upiec szarlotkę dla taty,

dla mamy na łące zbierać kwiaty.

 

Lubię patrzeć na mamę i tatę,

spędzać czas z nimi i z moim bratem.

Śmiać się beztrosko, głośno i szczerze

bo całym sercem w rodzinę wierzę.

 

„Moja wesoła rodzinka” - piosenka do nauki

I. I. My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

My jak palce jednej dłoni!

Ref. Mama, tata, siostra, brat I ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad – To wesoły jest mój świat!

II. Mama zawsze kocha czule, ja do mamy się przytulę, w bólu, żalu i rozterce,

bo mam mama wielkie serce!

Ref. Mama, tata, siostra, brat…

III. Z tatą świetne są zabawy, z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele, jest najlepszym przyjacielem!

Ref. Mama, tata, siostra, brat…

IV. Gdy napsocę i nabroję, stoję w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje, a mamusia pocałuje!

Ref. Mama, tata, siostra, brat…

V. Kiedy nie mam taty, mamy, wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu, jest wesoło w naszym domu!

Ref. Mama, tata, siostra, brat…

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Family (Rodzina)

Means of transport (Środki transportu)

 

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

mummy, daddy, brother, sister, baby, car, train, boat, balloon, holiday

Let’s go by…

Piosenka: Finger family

Daddy finger, daddy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Mummy finger, Mummy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Brother finger, Brother finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Sister finger, Sister finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Baby finger, Baby finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?