Październik

TEMATYKA TYGODNIOWA

1. „Kolory wokół nas”- zapoznanie z barwami podstawowymi : żółty, niebieski, czerwony i odpowiednim sposobem mieszania kolorów podstawowych w celu uzyskania barw pochodnych: pomarańczowy, fioletowy, zielony, brązowy. Wyszukiwanie w przyrodzie różnorodnych barw podczas jesieni.

2. „Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?” - pokazywanie na wybranych przykładach ( wiewiórki, jeża, niedźwiedzia, bociana, wróbla, sikorki) jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór. Nabywanie umiejętności liczenia, przeliczania, tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych.

3. „ Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy” - kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin. Zapoznanie z produktami wytwarzanymi z mleka, które również są zdrowe.

4. „Jak przekazujemy informacje” - poznanie współczesnych środków przekazu informacji. Zapoznanie z pracą listonosza oraz rolą urzędu pocztowego i drogą listu i paczki od nadawcy do odbiorcy. Tworzenie rytmów matematycznych, próby ich kodowania.

Piosenka „Tańcowała jesień”

Tańcowała jesień

W lesie zamaszyście.

Żółte, rude i brązowe

Z drzew zrywała liście.

        Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień.

               Tańcowała jesień, kolorowa jesień.

               Tańcowała jesień, kolorowa jesień.

Postrącała w parku

Żołędzie, kasztany,

Rozrzuciła na trawniku

Liśćmi przysypanym.

      Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień...            

Tańcowała jesień

W sadzie, razem z deszczem.

Jabłek, gruszek nazrywała,

Lecz jej mało jeszcze.

      Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień....       

Z wiatrem się kłóciła,

Darła białe chmury,

Aż się słońce obudziło

I spojrzało z góry.

      Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień...              

    Piosenka „Witaminki”  

1. Gdzie mieszkają witaminki
Oj gdzie, gdzie? Oj gdzie, gdzie?
Są w owocach i warzywach
To się wie! To się wie!

Ref: Czy to marchew, czy malina
Czy to burak, czy cytryna
To w owocach i warzywach
Zawsze mieszka witamina

2. Co nam dają witaminki
Oj co, co? Oj co, co?
One dają samo zdrowie
To jest to! To jest to!

Ref: Czy to marchew, czy malina
Czy to burak, czy cytryna
To w owocach i warzywach
Zawsze mieszka witamina / 2x

Wiersz „Wiewióreczka Basia” 

Wiewióreczka Basia

biega po lesie.

Co znajdzie orzeszek

to do dziupli niesie.

Zbiera je na zimę

to są jej zapasy.

Na zimowe chłodne

i bardzo ciężkie czasy.

Zimę prześpi w dziupli

ogonkiem nakryta,

a gdy przyjdzie wiosna

pierwsza ją powita!


JĘZYK ANGIELSKI

 

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Witamy się i żegnamy (Greetings),  

Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),  

Barwy tęczy (Colours of rainbow)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, green, I see…

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

Let’s make a circle/ sing a song) , Sit down, Stand up,  Look at Max, Lilly! Where is Max, Lilly? What’s your name? Go to sleep, Can you see? I see you, Here you are, Let’s …! Put (the geen/red/yellow leaves on….! Step on…, Story time! Well done / Excellent!

Piosenki:   „Move your body”,  „I can sing a rainbow”



Załączniki: