Organizacja
w roku szkolnym 2020/2021
- Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 17.00.
- Przedszkole jest placówką nieferyjną (pracujemy w okresie ferii świątecznych i zimowych,
za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
- W bieżącym roku szkolnym przerwa wakacyjna to miesiąc sierpień.
- Do przedszkola przyjmowane są dzieci od 3 do 6 lat.
- W przedszkolu funkcjonuje 7 grup.
- Organizację pracy przedszkola wyznacza "Ramowy rozkład dnia",
a w poszczególnych grupach wyznacza szczegółowy "Rozkład dnia" sporządzony przez nauczycieli.
- Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego realizowana jest od 7:30 do 12:30.
- Pobyt dziecka w przedszkolu obejmuje 3 posiłki: śniadanie, obiad, podwieczorek.
Ramowy Rozkład Dnia w Przedszkolu Samorządowym Nr 79
„Konwaliowy Zakątek” w Białymstoku
Realizacja bezpłatnego czasu nauczania, wychowania i opieki – 7:30 -12:30
Godziny realizacji |
Realizowane treści |
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
6.30-7.30 |
Zabawy dowolne rozwijające zainteresowania dzieci -różnorodne formy aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe, puzzle. Prace porządkowe. |
Włączanie do zabaw i doświadczeń przedszkolnych potencjału tkwiącego |
7.30-12.30 |
Realizacja bezpłatnego czasu nauczania, wychowania i opieki |
|
7.30-8.30 |
Zabawy i ćwiczenia rozwijające m.in. percepcję wzrokową, wrażliwość słuchową, mowę i myślenie; grafomotorykę, praca o charakterze obserwacyjnym i korekcyjnym. Czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć, stymulujące nastawienie dzieci na realizację zadań edukacyjnych. Zabawa ruchowa/ ćwiczenia poranne. |
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu |
8.30-9.00 |
Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne. Śniadanie. |
Kształtowanie nawyków w zakresie higieny i samoobsługi Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania się. |
9.00-10.00
|
Zajęcia kierowane lub zgodnie z harmonogramem zabawy na powietrzu – w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace społecznie użyteczne Wycieczki, spacery lub zabawy w sali Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego. |
Rozwijanie oczekiwań poznawczych oraz aktywności dziecka w obszarach: poznawczym, społecznym, emocjonalnym, fizycznym. Tworzenie pola doświadczeń rozwojowych budujących dojrzałość szkolną. |
10.00-11.30 |
Zabawy kierowane lub zgodnie z harmonogramem zabawy na powietrzu – w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace społecznie użyteczne Wycieczki, spacery lub zabawy w sali Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego. |
Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowe. Rozwijanie potencjału tkwiącego |
11.30-12.00 |
Przygotowanie do drugiego śniadania - czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad |
Przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw. |
12.00-14.00
|
Odpoczynek /dzieci z grupy I i II /. Zajęcia relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia /dzieci z gr III, IV i V/. Zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań. Ćwiczenia i zabawy porządkujące i poszerzające o zdobytą wiedzę i umiejętności. Praca indywidualna: wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień; udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
Zaspakajanie potrzeb rozwojowych. Tworzenie warunków do efektywnego wspierania dziecka; odkrywanie sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń. Pogłębianie zdobytych wiadomości |
14.00-14.30 |
Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek |
Modelowanie nawyków ruchowych. Kształtowanie nawyków Wdrażanie do kulturalnego |
14.30-17.00 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej – Aktywność własna dzieci /w sali lub w ogrodzie przedszkolnym/ –zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno-techniczne, gry i zabawy stolikowe; działalność własna dzieci, prace porządkowe. |
rozwijanie uwagi i myślenia, wyzwalanie aktywności twórczej |