Przedszkole Samorządowe nr 79

"Konwaliowy Zakątek"

w Białymstoku

ul. Konwaliowa 8, 15 - 674 Białystok

Grudzień

1. JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT - rozwijanie mowy, poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, umiejętności liczenia, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb, rozwijanie sprawności fizycznych, rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie sprawności manualnej, wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych, poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego, rozwijanie słuchu fonematycznego, integrowanie się dzieci.

2. IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM - rozwijanie mowy, zapoznanie z oznakami nowej pory roku, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności liczenia, dostrzeganie cykliczności dni tygodnia, rozwijanie sprawności fizycznych, kształtowanie poczucia rytmu, wykonywanie uproszczonych kroków walca, rozwijanie sprawności manualnej, wykorzystanie w pracy różnych materiałów, poznawanie nazw sportów zimowych, zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych, badanie i określanie właściwości fizycznych śniegu, ukazywanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu.

3. IDĄ ŚWIĘTA - rozwijanie mowy, zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, rozumienie sensu informacji podanych w formie symboli, rozwijanie sprawności fizycznych, reagowanie na dźwięki o różnej wysokości, rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni, rozwijanie sprawności manualnej, składanie formy przestrzennej według instrukcji, zapoznanie z tradycjami świątecznymi, przygotowanie prostych wypieków, zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom, utrwalanie swojego adresu zamieszkania.

4. PROJEKT: PRZYJAŹŃ - kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci, uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń, zapoznanie z pojęciem przyjaźń, uświadamianie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka, kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami, kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych, integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych, odpowiadanie na pytania i formułowanie własnych, rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych, rozumienie znaczenia wszystkich emocji (przyjemnych/nieprzyjemnych) towarzyszących różnym sytuacjom, rozwijanie koncentracji uwagi i mowy, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych, rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej.

Piosenka Dinozaur w szafie

I. Dziś w przedszkolu, w szafce Oli coś tupało,
coś szurało, coś syczało.
Gdy ją pani otworzyła, coś wypadło
i od razu kapcie Oli zjadło!
Ref.: Kto polubi dinozaura, dinusia dzidziusia?
Malutki jest i zgubił się swej mamie.
Kto pogłaska go po głowie i bajkę opowie?
Kto dinozaurem dziś się zajmie?
II. Biega Dino po dywanie,
paszczą kłapie, za ubranka dzieci łapie!
Ale dzieci się nie boją dinozaura,
pani nawet nosek mu wytarła!
Ref.: Kto polubi…
III. Usiadł Dino przy stoliku głodny taki!
Połknął książkę, dwa mazaki.
Pogryzł zeszyt i pochrupał wszystkie kredki,
a na koniec Majce zjadł skarpetki!
Ref.: Kto polubi… IV.
Po spacerze wszystkie dzieci go szukały,
ale zniknął Dinuś mały...
Pewnie mama go znalazła i zabrała.
Cała nasza grupa posmutniała.
Ref.: Kto polubi...

Wiersz Bożeny Formy Choinka

W ten szczególny wieczór tańczą świec płomyki,

salę wypełniają skaczące ogniki.

W kącie naszej sali, pięknie wystrojona,

panna choineczka uśmiecha się do nas.

Na niej bombki, łańcuch, lampki kolorowe,

gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.

Na jednej gałązce piernikowe ludki,

a na innej siedzą małe krasnoludki.

Pajacyk, kogucik, maleńkie serduszka,

chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.

Niech gwiazda na niebie jasnym światłem świeci

i ogarnia ciepłem serca wszystkich dzieci.

Zabawa paluszkowa – Bałwanek (według Krzysztofa Sąsiadka).

Zimą, gdy śnieżek prószy, dzieci poruszają palcami, naśladując padający śnieg,

a mróz szczypie w uszy, dzieci bawią się na dworze. łączą się w pary,

Kto ulepić bałwanka im pomoże? Ja ulepię kule dwie: zwijają dłonie w pięści,

to podstawa, a to brzuch, na jednej swojej pięści kładą drugą,

tu potrzeba ludzi dwóch.

Trzecia kula zamiast głowy, jedno dziecko z pary dokłada swoje pięści do pięści drugiego dziecka,

nasz bałwanek już gotowy.

 

Język angielski

 

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Christmas (Boże Narodzenie)

Decorations (Ozdoby świąteczne)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Stockings, decorations, milk and biscuits, Christmas tree, Santa Claus, Merry Christmas! Ready?

Piosenka: “We wish you a Merry Christmas!”

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas

And a happy New Year!

Good tidings we bring

To you and your kin

Good tidings for Christmas

And a happy New Year!

 


góra strony