Czerwiec
1. Dzieci z całego świata.
· poznawanie kultury innych narodów poprzez korzystanie z książek, filmów, internetu,
· akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów,
· wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
· formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
· rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych,
· nazywanie figur geometrycznych,
· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, bycie empatycznym,
· rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
2. Moje podwórko.
· słuchanie znanych osób, rozpoznawanie ich po głosach,
· odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
· zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
· uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
· odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
· rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
· rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
· poznawanie wybranych owadów np. pszczół, mrówek, ich pożyteczności dla przyrody i ludzi,
· zachęcanie do obserwowania przyrody,
3. Poznajemy różne zawody.
· podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie,
· identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby,
· opowiadanie o tym, kim chciałoby zostać,
· rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
· uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo- skutkowego, poznawania samego siebie,
· dzielenie się swoimi zainteresowaniami,
· rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów,
· odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
· uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
4. Wkrótce wakacje.
· mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
· nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
· przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi,
· śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
· reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
· dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji,
· rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
· poznawanie środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
Wiersz do nauki „Podwórko”, Jadwigi Koczanowskiej
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawka.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Piosenka do nauki – „Po łące biega lato”
1. Po łące biega lato, uwija się jak bąk Dzień dobry mówi kwiatom i pieści każdy pąk
Ref. Kto chce się z latem spotkać Niech idzie z nami tam Rumianek i stokrotka Pokażą drogę nam
2. Pomaga lato pszczołom, na kwiatach też się zna Uśmiecha się wesoło i berka z nami gra
Ref. Kto chce się z latem spotkać …
3. Gdy lato jest zmęczone, w szałasie sobie śpi I we śnie gra w zielone, bo łąka mu się śni
Ref. Kto chce się z latem spotkać …
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
Język angielski
Zakres tematyczny (Topic range and scope):
Summer clothes (letnie ubrania); Picnic time (piknik); Holidays (wakacje); Activities (czynności); Revision (powtórzenie)
Kluczowe słownictwo (Key vocabulary):
Hat, sunglasses, shorts, skirts, T-shirt, sandals, apple, cheese, sandwitch, water, biscuits, orange juice, summer, sun, holidays, sea, river, swimming, riding a bike, reading, playing, jumping.
Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):
Just like me!; Look, what’s that?; Three... two... one... Stop!; Turn around and close your eyes!; Where is the...?; Pass the bag!; Take something out of the bag!; Where do they go?; March!; What do you like to do?; Draw!; Colour!
Piosenka (a song):
Happy holidays
We work hard, busy, busy,
We work every day,
So, well done everybody,
We can all rest and play.
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling,
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling now!
Come with us - join the party,
Come with us - join the fun.
Good times when we are together,
Celebrate everyone.