Wrzesień
1. Witajcie w przedszkolu!
- zapoznanie nowych dzieci z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
2. Droga do przedszkola
- rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
- rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
- przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.
3. Nadeszła jesień
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
- budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
- ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
- dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
4. Co robią zwierzęta jesienią?
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy,
- zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
Piosenka
„Życie przedszkolaka" - piosenka
Warto rano się obudzić, nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać, bo w przedszkolu kumpel czeka.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
Umiem buty tak ustawić, żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać i samemu zupę zjadać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
Bardzo lubię mój leżaczek i za mamą już nie płaczę.
Lubię kiedy gra muzyka, lubię z kolegami brykać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
Wiersz
„W naszym przedszkolu…” – wiersz
W naszym przedszkolu cisza i spokój,
Nie ma hałasów i nie ma tłoku.
Choć czasem bywa całkiem inaczej,
Zwłaszcza, gdy wszyscy idą na spacer.
W naszym przedszkolu zawsze porządek,
Zabawek stoi równiutki rządek.
Choć czasem bywa całkiem odmiennie.
Lecz ten bałagan nie jest przez mnie!
W naszym przedszkolu – jedzenie super!
Każdy ze smakiem zajada zupę.
Choć czasem płacze pani kucharka,
Że jej ktoś wrzucił piłkę do garnka!
Naprawdę nie wiem, o co wam chodzi?
Przecież jesteśmy grzeczni nad podziw -
pani codziennie bardzo nas chwali,
Lecz…ma podobno nerwy ze stali
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Kolory (Colours)
Części twarzy ( Face)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello, Where are you?, red, yellow, blue, eyes, ears, nose, mouth, hair,
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Hello!, Bye-Bye!, See you soon!, Sit down!, Stand up!, Make a circle!, Knock, knock!, Tidy up!, Help me, please!, Listen!, Can you Hear?, Is that you / me /Boo?, It’s not me / you!, Where is (yellow / red /Boo)?, Where are you?, Touch… (your nose / the red colour)!, Are you ready?
Piosenki: „Move your body”, „I can sing a rainbow”
Rymowanki: „Jump, jump, turn around, touch your nose/eyes/mouth/ears and sit down!”