Wrzesień

1. Witajcie w przedszkolu!

  • zapoznanie nowych dzieci z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,

2. Droga do przedszkola

  • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
  • rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
  • przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.

3. Nadeszła jesień

  • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
  • dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,

4. Co robią zwierzęta jesienią?

  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy,
  • zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,

 

Piosenka

„Życie przedszkolaka" - piosenka

Warto rano się obudzić, nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać, bo w przedszkolu kumpel czeka.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

Umiem buty tak ustawić, żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać i samemu zupę zjadać.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

Bardzo lubię mój leżaczek i za mamą już nie płaczę.
Lubię kiedy gra muzyka, lubię z kolegami brykać.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

Wiersz

„W naszym przedszkolu…” – wiersz

W naszym przedszkolu cisza i spokój,
Nie ma hałasów i nie ma tłoku.
Choć czasem bywa całkiem inaczej,
Zwłaszcza, gdy wszyscy idą na spacer.
W naszym przedszkolu zawsze porządek,
Zabawek stoi równiutki rządek.
Choć czasem bywa całkiem odmiennie.
Lecz ten bałagan nie jest przez mnie!
W naszym przedszkolu – jedzenie super!
Każdy ze smakiem zajada zupę.
Choć czasem płacze pani kucharka,
Że jej ktoś wrzucił piłkę do garnka!
Naprawdę nie wiem, o co wam chodzi?
Przecież jesteśmy grzeczni nad podziw -
pani codziennie bardzo nas chwali,
Lecz…ma podobno nerwy ze stali

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Witamy się i żegnamy (Greetings),

Kolory (Colours)

Części twarzy ( Face)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Hello, Where are you?, red, yellow, blue, eyes, ears, nose, mouth, hair,

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

Hello!, Bye-Bye!, See you soon!, Sit down!, Stand up!, Make a circle!, Knock, knock!, Tidy up!, Help me, please!, Listen!, Can you Hear?, Is that you / me /Boo?, It’s not me / you!, Where is (yellow / red /Boo)?, Where are you?, Touch… (your nose / the red colour)!, Are you ready?

Piosenki: „Move your body”, „I can sing a rainbow”

Rymowanki: „Jump, jump, turn around, touch your nose/eyes/mouth/ears and sit down!”