Październik
1. Jesień w sadzie
- zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki,
- zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska.
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu,
- segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie.
2. Jesień na działce
- wielozmysłowe poznawanie warzyw,
- zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
- zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw oraz odbitek z ich wykorzystaniem.
- umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
3. O sobie samym
- rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,
- zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- utrwalenie pojęcia spółgłoska.
- organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
- poznanie cech kwadratu.
4. Nasze zmysły
- rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
- zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,
- nauka piosenki.
Piosenka
Polka prawdziwa.
Śliweczka spadła z drzewa, okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa, polka prawdziwa, hej!
II. Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży, pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop..
Wiersz Marii Kownackiej W spiżarni
W spiżarni na półkach są główki kapusty,
zapasów bez liku. ogórki kiszone.
Są dżemy, kompoty,
A gdy będzie w zimie złoty miód w słoiku
tęgi mróz na dworze,
I cebula w wiankach, zapachnie nam lato,
i grzyby suszone, gdy słoik otworzę.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Greetings (Witamy się i żegnamy); Personal details (Przedstawiamy się); My house (Mój dom); Rooms in the house (Pomieszczenia w domu); Everyday routines (Codzienne czynności)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Boo; Max Lilly; Hello!; What’s your name?; My name is…; How old are you?; I’m six.; one; two; three; four; five; six; house; kitchen; bedroom; attic; dining room; sleep; cook; brush my teeth; play hide and seek; big; small; windows; door; roof; chimney;
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Who Is it?; What is it?; What are they?; Where is/are…?; Sit down!; Stand up!; Put your finger(s) on…; Look at me!; Listen, please.; Take 3 steps.; Turn left/right!; Find a partner.; Stretch up high.; Give me a smile!; Every day I… (cook/sleep/…); Which room is it?; Whisper it…; What do you do in… (the attic/the kitchen/…)?; Look; Listen; Point; Put it here; Let’s play!; Colour; Glue; Stick; What’s missing?; Match.
Piosenki: Hello!
Tick-tock, tick-tock, hop, hop, hop!
Make a circle, chop, chop, chop!
2x
Hello, girls! How are you?
We are fine!.... Thank you!
Hello, boys! How are you?
We are great!.... Thank you!
Tick-tock, tick-tock, hop, hop, hop!
Let’s shake hands! Chop, chop, chop!