Czerwiec
1. Dzieci z całego świata.
· poznawanie kultury innych narodów poprzez korzystanie z książek, filmów, internetu,
· akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów,
· wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
· formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
· rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych,
· nazywanie figur geometrycznych,
· dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, bycie empatycznym,
· rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
2. Moje podwórko.
· słuchanie znanych osób, rozpoznawanie ich po głosach,
· odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
· zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
· uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
· odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
· rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
· rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
· poznawanie wybranych owadów np. pszczół, mrówek, ich pożyteczności dla przyrody i ludzi,
· zachęcanie do obserwowania przyrody,
3. Projekt Zabawki ekologiczne.
·kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
·rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
·zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
·wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
·rozwijanie zdolności manualnych,
·kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
·rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
·rozwijanie świadomości ekologicznej,
·rozwijanie aktywności twórczej,
·poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
·rozwijanie sprawności fizycznej,
·kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
·docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
·wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
·pobudzanie ciekawości poznawczej,
·uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
·rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
4. Wkrótce wakacje.
· mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
· nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
· przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi,
· śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
· reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
· dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji,
· rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
· poznawanie środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
Piosenka
„Niech żyją wakacje”
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las i niebo,
i słońce, wolny,
swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka i kajak,
i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole
i las i niebo,
i słońce, wolny,
swobodny czas.
Wiersz
„Jedziemy na wakacje”
Cz. Janczarski
Jedziemy na wakacje
Do lasu, nad wodę.
Prosimy Ciebie, słonko
O piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje
Nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
Przynieś, falo, w darze.
Nie chowajcie się, szczyty,
Za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje,
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
Czekaj na nas w borze.
Język angielski
Zakres tematyczny (Topic range and scope):
Summer clothes (letnie ubrania); Picnic time (piknik); Holidays (wakacje); Activities (czynności); Revision (powtórzenie)
Kluczowe słownictwo (Key vocabulary):
Hat, sunglasses, shorts, skirts, T-shirt, sandals, apple, cheese, sandwitch, water, biscuits, orange juice, summer, sun, holidays, sea, river, swimming, riding a bike, reading, playing, jumping.
Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):
Just like me!; Look, what’s that?; Three... two... one... Stop!; Turn around and close your eyes!; Where is the...?; Pass the bag!; Take something out of the bag!; Where do they go?; March!; What do you like to do?; Draw!; Colour!
Piosenka (a song):
Happy holidays
We work hard, busy, busy,
We work every day,
So, well done everybody,
We can all rest and play.
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling,
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling now!
Come with us - join the party,
Come with us - join the fun.
Good times when we are together,
Celebrate everyone.