Luty

 

1. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

 - poznanie zwierząt egzotycznych żyjących w Zoo i na wolności, przybliżenie ich zwyczajów  i naturalnego środowiska przyrodniczego

- wdrażanie do odpowiedniego zachowania w obecności zwierząt

- liczenie, przeliczanie, odwzorowywanie i odtwarzanie zbiorów z przeliczaniem w zakresie czterech elementów (zabawy i ćwiczenia matematyczne)

- ćwiczenie narządów mowy poprzez zabawy i ćwiczenia ortofoniczne i zabawy muzyczno-ruchowe wykorzystujące dźwięki wydawanych przez zwierzęta odgłosów

- zachęcanie dzieci do tworzenia muzyki

-  rozwijanie  koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki ręki wiodącej poprzez lepienie brył zwierząt

 

2. W ŚWIECIE TECHNIKI- KOMPUTER

- poznanie pojęć: komputer, monitor, mysz, klawiatura, program

- zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z internetu

- zapoznanie z możliwościami wykorzystania internetu w codziennym życiu

- wdrażanie do nie udzielania informacji o sobie przez internet  osobom nieznanym

- rozwijanie motoryki małej - lepienie z plasteliny na dowolny temat

- wygrywanie podanego rytmu na instrumentach perkusyjnych

- klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy ( koloru, wielkości)

 

3. CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

- kształtowanie świadomych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia

- nabywanie wiedzy na temat skutków palenia papierosów.

- zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w      zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń

- wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów, w tym dymu papierosowego.

- nabywanie umiejętności pokonywania trudności o charakterze umysłowym: dydaktyczne zabawy typu  kodowanie na dywanie, łamigłówki, zagadki , quizy itp. z wykorzystaniem tablicy interaktywnej , mat edukacyjnych i gier logicznych

- określanie i rozróżnianie rejestru piosenek i utworów instrumentalnych: nisko-średnio-wysoko

 

4. KOSMOS

- rozwijanie wyobraź i fantazji, logicznego myślenia i pamięci, wzbogacenie wiadomości dzieci na temat planet, wyzwalanie odwagi mówienia wobec zespołu

- zapoznanie dzieci z ruchem jaki wykonuje planeta Ziemia

- Ćwiczenia oddechowe- kształcenie umiejętności dostosowania oddechu, wydłużenie fazy wydechowej

- kształcenie umiejętności aktywnego słuchania muzyki

- ukazanie możliwości wykorzystania przedmiotów codziennego użytku do tworzenia muzyki, rozwijanie poczucia rytmu

-Utrwalanie wybranych pojęć matematycznych, rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach

 

PIOSENKI I WIERSZE DO UTRWALENIA Z DZIECKIEM W DOMU

Piosenka:  „Żyrafa fa fa”

 

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie czy zgadniecie.

Szyję aż do nieba ma,

Małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

         Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa    <bis

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

Zjada trawę, listki, kwiatki

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

           Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa  <bis

Wiersz-żart „Prośba”

Mamo, tato! Nie pal tyle!

Bo Cię zjedzą krokodyle!

A jak będą Was zjadały,

 będą nosem dym puszczały…..

Dym zasłoni miasta całe

 i te duże i te małe…

Więc Cię proszę, nie pal tyle!

 bo Cię zjedzą krokodyle!

 

Wiersz: „ Mój kolega komputer” -  Stanisław Karaszewski

 Mam komputer super nowy

 Z monitorem kolorowym,

Klawiaturą, stacją dysków

I malutką, zwinną myszką!

 

Mój komputer, mój komputer,

On jest super, super, super!

On najlepszym jest kolegą,

Nie potrzeba mi innego!

 

Nagle!- rety! Co się dzieje!

Wirus groźny niesłychanie

Pożarł program, połkną pamięć!

Wirus popsuł mi komputer.

 

Już komputer nie jest super!

Ale za to mam dobrego,

Mam kolegę prawdziwego!

To najlepszy kumpel w grach!

Piosenka: „Układ Słoneczny” Śpiewające Brzdące

1.Dookoła Słońca Planety biegają.

Kręcąc się wesoło, Ciągle się ścigają.

 

Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars,

Po swoich orbitach biegają na czas.

Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je, Neptun choć na końcu, także ściga się. (2x)

 

2. Która z planet pierwsza, Dobiegnie do mety,

Tego nikt powiedzieć, Nie może niestety.

Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Po swoich orbitach biegają na czas.

Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je, Neptun choć na końcu, także ściga się. (2x)

 

Języka angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Birthday  (Urodziny)
Toys  (Zabawki)
Numbers 1–3 (Liczby 1–3)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

teddy bear, blocks, bubbles, cake, one, two, three, presents, Happy birthday!

Piosenka:

Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday dear ... (tu imię),
Happy birthday to you!