Czerwiec
1. Gdzie mieszkają zwierzęta? Dzieci dowiedzą się jakie zwierzęta egzotyczne zamieszkują wybrane kontynenty. Jakie znaczenie w świecie zwierząt odgrywa ich ubarwienie. Jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta egzotyczne. Jak nazywają się członkowie wybranych zwierzęcych rodzin. Co to jest sawanna, co to jest step i jakie zwierzęta zamieszkują te środowiska przyrodnicze. Jak się nazywają i jak wyglądają wybrane rośliny egzotyczne − jaki smak mają wybrane owoce egzotyczne. Co to jest ogród zoologiczny i jakie zasady zachowania w nim obowiązują.
2. Co mogę robić latem? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jakie są charakterystyczne cechy krajobrazu w lecie. Jakie kwiaty kwitną latem. Co to jest piknik i jak można spędzać czas na pikniku. Jak obserwować drobne zwierzęta. Co to jest tęcza i jakie ma kolory. Kiedy na niebie można zobaczyć tęczę. Jak artyści przedstawiają lato na obrazach. Jaka jest różnica między morzem a rzeką. Jak możemy spędzać czas nad morzem/ w górach/ nad jeziorem/ w lesie/ pod namiotem. Co warto zabrać ze sobą i o czy należy pamiętać podczas wyjazdu nad morze/ w góry/ nad jezioro/ do lasu/ pod namiot. Jak wyglądają różne rodzaju piasku i czym się różnią. Jak oznaczone są szlaki turystyczne i jakie znaczenie mają te znaki. Jak wygląda żaglówka i co ma wpływ na jej tempo poruszania się. Dlaczego jedne przedmioty toną, a drugie utrzymują się na powierzchni wody. W co można się bawić, kiedy na dworze pada deszcz. Jak należy zachowywać się w hotelu.
3. Za co kocham wakacje? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się w jakich miejscach można wypoczywać latem. Jakimi środkami transportu można wybrać się na wakacje. Co warto spakować, wybierając się w różne miejsca letniego wypoczynku. Co można robić w wybranych miejscach letniego wypoczynku. Jakich zasad należy przestrzegać, aby bezpiecznie spędzić wakacje. Jakie pamiątki można przywieźć z wakacji. Kogo nazywa się przyjacielem i co można ofiarować przyjacielowi na pamiątkę.
4. Jak dać przedmiotom drugie życie? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jak ponownie wykorzystać materiały papierowe. Jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe. Jak ponownie wykorzystać materiały metalowe. Jak ponownie wykorzystać materiały szklane. Jak zrobić własną zabawkę z materiałów przeznaczonych do recykling.
Piosenki do nauki:
,,Mała małpka” -Krystyna Gowik
1. Mała małpka, fiku-mik,
wejść na drzewo umie w mig.
Raz, dwa, trzy banana zje i drugiego jeszcze chce.
Ref.: Lubi bawić się z innymi małpkami.
Razem biegają między drzewami.
Skaczą w górę, na gałęzie się wspinają
i na ogonach się bujają.
Gdzie mieszkają zwierzęta?
2. Mała małpka, hopsa-hop,
umie zrobić wielki skok.
W liściach palmy chowa się,
gdy upalny bywa dzień.
,,Co daje lato" - Krystyna Gowik
1. Lato daje nam słońce gorące,
słodkie czereśnie, malwy pachnące.
Ref.: Lato, lato, lato, kochamy cię za to.
Lato, lato, lato, kochamy cię za to.
2. Lato daje nam piknik nad rzeką,
długie wakacje, podróż daleką.
Ref.: Lato, lato, lato…
3. Lato daje nam ciepłe wieczory,
zapachy łąki, dobre humory.
Ref.: Lato, lato, lato
,,Wakacyjny start” - Krystyna Gowik
1. Gdy nad morze przyjedziemy,
skaczemy ze śmiechem przez fale.
A na plaży zamki z piasku budujemy.
Z muszelek robimy korale.
Ref.: Trzy, dwa, jeden, zero, start!
Na wakacje czas.
Trzy, dwa, jeden, zero, start!
Przygoda wzywa nas.
2. Kiedy w góry przyjedziemy,
na owce i kozy patrzymy.
Wodą ze strumyka ręce swe
myjemy i piknik z rodzinką robimy.
Ref.: Trzy, dwa, jeden…
,,Prezenty dla Ziemi” -Krystyna Gowik
1. Dziś zrobimy pieska z butelki plastikowej
albo zajączka z rolki tekturowej.
Ref.: Bo wszystkie przedmioty mogą
jeszcze żyć i w tym drugim życiu czymś innym być.
A Ziemia będzie uśmiechnięta,
że ktoś o niej pamięta.
Gdy śmieci mniej, to piękna jest, że hej!
2. Z kubków po jogurcie zrobimy też grzechotki,
z wełny od babci mięciuteńkie kotki.
Ref.: Bo wszystkie przedmioty…
Wiersze do nauki
Było sobie dziesięć paluszków
i bardzo się nudziły.
Wstyd powiedzieć nawet na uszko…
Ciągle się kłóciły!
Aż ktoś z paluszkowej rodzinki
dał pomysł jak się patrzy!
Zróbmy sobie małe pacynki
i będzie teatrzyk!
Czy każdy paluszek ma już swoją rolę?
Czy każdy paluszek chce być dziś aktorem?
Zapraszamy na teatrzyk paluszkowy. (…)
Od tej pory paluszki,
gdy tylko się nudziły,
wyciągały szybko pacynki i teatr robiły
Chciałbym pojechać w góry,
gdzie strumyk cichutko płynie.
Chciałbym zobaczyć kwiaty,
co rosną w górskiej dolinie.
Chciałbym poznawać szlaki,
patrzeć na szczyty w oddali.
Chciałbym podczas spacerów
liczyć owieczki na hali.
Chciałbym kolejką jechać,
poznawać życie górali.
Chciałbym, by polskie góry
wszyscy dokoła kochali