Październik

Tematyka tygodnia:

  1. „Idzie jesień... do zwierząt” – poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy, odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3, utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów
  2. „Co z czego otrzymujemy”- poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku, zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku, odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, poznawanie sposobu otrzymywania sera, poznawanie zwierząt: owcy i barana, poznawanie pochodzenia wełny, poznawanie wyrobów z wełny, poznawanie sposobu otrzymywania papieru
  3. „Idzie jesień… z deszczem”- poznawanie pogody, która jest późną jesienią, poznawanie cech prostokąta, utrwalanie poznanych figur, poznawanie kolorów tęczy, zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody, rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną, poznawanie zjawisk przyrodniczych, poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie
  • „Moja rodzina” - budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom, poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter, utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4, poznawanie właściwości magnetycznych magnesu, budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną, podawanie cech rodziców, uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne

 

„ Idzie jesień poprzez świat”

1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.

2. W sadzie jabłka malowane do koszyka
skaczą same. Babie lato plącze nitki, bo juz czas!
Jesień wita świat, wita nas!

3. W lesie kwitną piękne wrzosy
Grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
Jesień wita świat, wita nas!
 

 „Wiewióreczka”

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kila ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!

"Taniec w deszczu"

1. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami
Zostawiło stado szarych chmur.

Ref. Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
Chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

2. Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:
„Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
Ze mną nigdy nie znudzicie się!”

3. Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
Jesień z deszczem może nie być zła!

„Jesień chodzi po lesie” Anna Warecka

Jesienią, jesienią
lecą liście na ziemię,
lecą jabłka czerwone,
liście żółtozielone.
Jesienią, jesienią
lecą z drzewa na ziemię
wielkie, twarde kasztany,
w liściach leżą schowane.
Jesień chodzi po lesie,
zbiera grzyby brązowe,
wiatr koszyki jej niesie
i orzechy w nie chowa.

„Prostokąt” Maria Terlikowska

Prostokąt też ma proste kąty

Lecz znamy różne prostokąty.

Bywają niskie - jak ten mur,

Albo wysoki - jak drapacze chmur.

Duży prostokąt to jest ściana

Cała na żółto pomalowana.

Mały prostokąt - to jest zeszyt.

Już rozumiecie? To mnie cieszy.

 

JĘZYK ANGIELSKI
 

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Witamy się i żegnamy (Greetings),

Kolory (Colours)

Części twarzy ( Face)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Hello, Where are you?, red, yellow, blue, eyes, ears, nose, mouth, hair,

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

Hello!, Bye-Bye!, See you soon!, Sit down!, Stand up!, Make a circle!, Knock, knock!, Tidy up!, Help me, please!, Listen!, Can you Hear?, Is that you / me /Boo?, It’s not me / you!, Where is (yellow / red /Boo)?, Where are you?, Touch… (your nose / the red colour)!, Are you ready?

Piosenki:   „Move your body”,  „I can sing a rainbow”

Rymowanki:  „Jump, jump, turn around, touch your nose/eyes/mouth/ears



Załączniki: