Luty
- „Baśnie, bajki, bajeczki” – rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych, przedstawianie słowami uczuć i nastroju, zapoznanie ze zjawiskiem topnienia, poznawanie substancji, które topnieją, rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- „Muzyka wokół nas” - dostrzeganie piękna muzyki, zapoznanie ze znakiem odejmowania, utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych, rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, zapoznanie z akordeonem, próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- „Nie jesteśmy sami w kosmosie” - przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika, zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego, utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, utrwalenie zapisów cyfrowych liczb, rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- „Czyste powietrze wokół nas” - ukierunkowanie uwagi dzieci na źródła i rodzaje dymu, poprzez obserwacje´ w środowisku, zlokalizowania różnych źródeł dymów, określenia różnych rodzajów dymów, określenia przyczyn wydobywania się dymów, zwiększeniem wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego, zwiększenie wiedzy u dziecka na temat skutków palenia papierosów, kształtowanie umiejętności zachowania się, gdy znajdują si´ w zadymionych pomieszczeniach, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inni palą papierosy.
Piosenka o Dinku
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to wróg nasz, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!
I. Żył dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół ma w przedszkolu,
na wycieczki chodzi z nami,
czasem w lesie, w parku, w polu
II. Raz się wybrał na wakacje
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić miejsce Dinek musi.
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to wróg nasz, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!
Czarodziejski koncert
I. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,
wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.
Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,
a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.
Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,
bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…
II. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,
wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.
Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.
Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania.
III. Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.
Za fletami złote trąbki – trąbią, ile siły mają.
Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!
Razem z nimi buczy tuba – bardzo duża, bardzo gruba.
IV. A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,
kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.
Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.
Jaki wielki, cudny koncert. Grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!
Wiersze do nauki:
Moje bajki
Gdy wieczór nadchodzi
Z książkami się witam
Siadam cichutko
A mama mi czyta
I czyta mi bajki
O dzielnych rycerzach
Smokach, czarownicach
I zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie
I o rybce złotej
I o tym jak młynarz
Przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie
To mi się wydaje
Że widzę naprawdę
Te postacie z bajek.
„Muzyka” Ewa Żylińska
Czy śpiewanie czajnika
To tez jest muzyka?
A mruczenie kota
A granie na płotach?
A płacz niegrzecznych dzieci?
A szelest śmieci?...
Nie dowiesz się z wierszyka
Gdzie chowa się muzyka.
Może w Tobie jest właśnie?
Zanuć, zanim zaśniesz…
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Toys (Zabawki)
Colours (Kolory)
Numbers 1–3 (Liczby 1–3)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
doll; ball; plane; train; yo-yo; yellow; red; blue; green; orange; brown; 1, 2, 3.
Zabawa ruchowa:
Abracadabra, One-two-three!
Now we are teddy bears so walk with me.
Abracadabra, One-two-three!
Now we are dolls so dance with me.
Abracadabra, One-two-three!