Październik
Tematyka na październik
- Jesienią w sadzie ( tematyka przesunięta z września) - rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa „sad”, wprowadzenie litery o– małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, rozumienie pojęć „ samogłoska, spółgłoska”, rozpoznawanie cyfr: 1 i 2
- Warzywa znane i lubiane - rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów, wprowadzenie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 3, rozwijanie słuchu fonematycznego: dzielenie słów na sylaby, głoski
- Moja rodzina - podawanie informacji, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują, wprowadzenie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem
- Zwierzęta domowe - poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza itp. wprowadzenie litery e – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, pojęcia „ wyraz, zdanie” , wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 4.
Wiersz „W spiżarni”
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
zloty miód w słoiku.
I cebula w wiankach.
i grzyby suszone.
Są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy przyjdzie zima,
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam latem,
gdy słoik otworzę.
Piosenka „ Idzie jesień poprzez świat"
Kwitną astry kolorowe,
liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.
W sadzie jabłka malowane
do koszyka skaczą same.
Babie lato plącze nitki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień…
W lesie kwitną piękne wrzosy
Grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień…
JĘZYK ANGIELSKI
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Kolory (Colours)
Części twarzy ( Face)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello, Where are you?, red, yellow, blue, eyes, ears, nose, mouth, hair,
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Hello!, Bye-Bye!, See you soon!, Sit down!, Stand up!, Make a circle!, Knock, knock!, Tidy up!, Help me, please!, Listen!, Can you Hear?, Is that you / me /Boo?, It’s not me / you!, Where is (yellow / red /Boo)?, Where are you?, Touch… (your nose / the red colour)!, Are you ready?
Piosenki: „Move your body”, „I can sing a rainbow”
Rymowanki: „Jump, jump, turn around, touch your nose/eyes/mouth/ears