Wrzesień

1. „To jestem ja”

· zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy

· rozwijanie mowy

· wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola

· zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola

2. „Moja grupa”

· rozwijanie mowy

· rozwijanie orientacji przestrzennej

· rozwijanie sprawności manualnej

3. „Moja droga do przedszkola”

· poznawanie zasad ruchu drogowego

· rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej

4. „Idzie jesień… przez las, park

· zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym - parkiem

· poznawanie oznak nowej pory roku - jesieni

 

„Życie przedszkolaka" - piosenka

Warto rano się obudzić, nie grymasić, nie marudzić.

Na pogodę nie narzekać, bo w przedszkolu kumpel czeka.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

Umiem buty tak ustawić, żeby wiedzieć który prawy.

Umiem po turecku siadać i samemu zupę zjadać.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

Bardzo lubię mój leżaczek i za mamą już nie płaczę.

Lubię kiedy gra muzyka, lubię z kolegami brykać.

Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2

 

„Zasady przedszkolaka” – wiersz

Kto chce pani coś powiedzieć,

zaśpiewać piosenkę,

wie, że najpierw w górę

trzeba unieść rękę.

Czarodziejskie słowa:

„proszę, przepraszam, dziękuję”,

mówimy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

Tak jak co dzień – po zabawie trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach

misie, klocki, lale…

Choć na dworze jest pochmurno,

dzieci dobrze o tym wiedzą,

że od razu jest przyjemniej,

gdy miłego coś powiedzą.

Nie lubimy hałasować,

bo od tego boli głowa.

Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.

Każdy pewnie o tym wie:

stolik z krzesłem lubią się.

My ich tajemnicę znamy.

Krzesło zawsze przysuwamy.

Stoi kosz w kącie sali

i czeka na dzieci.

Zawsze chętnie im się chwali,

że lubi jeść śmieci.

Przed jedzeniem, po zabawie

trzeba dobrze umyć ręce.

Nie chlapiemy się – bo chcemy,

by porządek był w łazience.

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Witamy się i żegnamy (Greetings),

Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),

Przedmioty wokół nas (Everyday things),

Barwy tęczy (Colours of rainbow)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, backpack, book, stickers, crayons, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, Have you got…?, Yes, I have.

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

How are you?, Stand up! Stand in a circle / in a line, Come up here!, Roll the die!, One, two, three, four, five, High five!, That’s right!, What is it? / What are they?, What colour is…?, Let’s (play, sing…), Shall we…?, Tell me…/Touch…/Stick…/Glue…, Step on…, Who’s/What’s that?, What is there in the Magic Box?, Where are you/they?, Where is…?, What colour is…?, Help me…, Quiet time, Story time!, You are a team!, What can you see?, Take one thing out of/off…, Press out… What a mess!, Well done / Excellent!

Piosenki: „Move your body”, „I can sing a rainbow”

Rymowanki: „I spy with my little eye…. (…)”