Luty
1. Baśnie, bajki, bajeczki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy,
· rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
· określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· reagowanie na ustalone sygnały,
· wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
· rozwijanie aktywności werbalnej,
· przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
· zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
· poznawanie substancji, które topnieją,
· rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
2. Muzyka wokół nas
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy,
· dostrzeganie piękna muzyki,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
· rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
· rozwijanie sprawności manualnych,
· zapoznanie z akordeonem,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· rozwijanie aktywności twórczej.
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy,
· zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· kształtowanie poczucia rytmu,
· korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
· rozwijanie aktywności twórczej,
· przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.
4. Mój wymarzony zawód
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie preorientacji zawodowej,
· poznanie różnego typu zawodów,
· wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
· wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
· wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
· rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
· prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
· kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
· usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
· tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
· rozumienie wagi pracy ludzkiej,
· poznanie specyfiki pracy malarza,
· poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
· rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,
podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.
„ Bajkowe marzenia” – piosenka
1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być kim tylko chcesz,
i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje marzenia.
2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy coś złego dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz,
wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
"Moje bajki" B. Szelągowska
Gdy wieczór nadchodzi, z książkami się witam.
Siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie, to mi się wydaje,
że widzę naprawdę te postacie z bajek.
Piosenka ,,Czarodziejski koncert" (sł. i muz. K.Gowik)
1. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,
wyczaruja piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.
Pan dyrygent już gotowy, che, by wszystkie go słuchały,
a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.
Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,
bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego ...
2. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,
wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.
Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.
Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!
Ref.: Patrzą instrumenty ...
3. Z tyłu siedzą srebrne flety: gdy w nie dmuchać, pięknie grają .
Za fletami złote trąbki trąbią, ile siły mają.
Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!
Razem z nimi buczy tuba, bardzo duża, bardzo gruba.
Ref.: Patrzą instrumenty ...
4. A pośrodku wielki, czarny - to fortepian z klawiszami,
kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.
Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.
Jaki wielki, cudny koncert, grajcie jeszcze, grajcie jeszcze
Język angielski
Zakres tematyczny (Topic range and scope):
Body parts (części ciała); Big/small (małe/duże); Animals (zwierzęta); Carnival (karnawał).
Słownictwo kluczowe (key vocabulary):
Head; hands; tummy; legs; toes; tail; nose; eyes; ears; mounth; hair; big; small; elephant; mouse; carnival; mask; baloon; dance; music; dress up.
Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):
Let’s make a train!; Touch the...; Draw it!; Stop „the hands”; Spin the bottle!; Spin, spin, spin and win!; Take one card; Pass it on!; March!; Move with me!; What’s missing? Close/open your eyes! Find the card! Cards up; Put your cards on the floor! Lie down, close your eyes; Put (yellow/red/...) on the (nose/leg/....) How many? Colour!
Put your tail on (the head/...)!
Piosenka (a song):
Let’s go to the carnival,
Let’s go there today!
Let’s go to the carnival,
Let’s join to the parade!
Let’s go to the carnival,
Let’s go there right now!
Let’s go to the carnival,
Let’s all dress like clowns!