Marzec
- Zwierzęta naszych pól i lasów
- rozwijanie mowy,
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich,
- poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
- określanie tempa poruszania się zwierząt,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie zwyczajów sowy,
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
- zapoznanie z pojęciem gaz,
- przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
- Marcowa pogoda
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- dokonywanie analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- poznawanie cech kuli,
- wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
- obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- Wiosenne przebudzenia
- rozwijanie mowy,
- poznawanie oznak wiosny,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- przeliczanie w zakresie 10,
- poznawanie nazw mieszkańców łąki,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie budowy motyla,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin,
- zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- utrwalanie oznak wiosny.
PIOSENKA: „ Zające”
W wielkim lesie na polanie- hop, hop, myk, myk, myk,
Zając Szarak ma mieszkanie- hop, hop, myku, myk.
Szara pani zającowa- hop, hop, myk, myk, myk
Pod łopianem dziatki chowa- hop, hop, myku, myk.
Ten zajączek, Szaruś mały- hop, hop, myk, myk, myk
Wcale nie chce słuchać mamy- hop, hop, myku, myk.
Właśnie schował się za wrzosem- hop, hop, myk, myk, myk,
Tylko mu wystaje nosek- hop, hop, myku, myk.
Mała śliczna Szaronóżka- hop, hop, myk, myk, myk,
Ciągle tańczy na paluszkach- hop, hop, myku, myk.
A najmniejszy, Długouszek- hop, hop, myk, myk, myk
Płacze, bo go boli brzuszek- hop, hop, myku, myk.
Biega szaraczkowa mama- hop, hop, myk, myk, myk,
Tata ciągle jej pomaga- hop, hop, myku, myk.
Bo rodzice zajączkowie- hop, hop, myk, myk, myk,
Troszczą się o dzieci swoje- hop, hop, myku, myk.
WIERSZ: „ Marzec”
Przyszedł dzisiaj marzec,
W białych chmurek tłumie
Chce pogodą rządzić,
Lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
I wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem,
W południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
Że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
Wiosna to czy zima?
PIOSENKA: „ Wiosenne buziaki”
Już rozgościła się wiosna,
Słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy
Motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
Tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
To tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy
Bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
Bez wiosny było tu źle.
Słońce rozdaje promyki,
Gonią się w lesie strumyki,
Mrówki zaczęły porządki
A grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop…
Kwiaty swe płatki umyły
I świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop…