Marzec

 

  1. Zwierzęta naszych pól i lasów
  • rozwijanie mowy,
  • zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: małych i wielkich,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie zwyczajów sowy,
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
  • zapoznanie z pojęciem gaz,
  • przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.
  1. Marcowa pogoda
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • dokonywanie analizy i syntezy słów,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie cech kuli,
  • wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
  • obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
  • utrwalanie nazw dni tygodnia,
  • określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Wiosenne przebudzenia
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin,
  • zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
  • utrwalanie oznak wiosny.

 

PIOSENKA: „ Zające”

W wielkim lesie na polanie- hop, hop, myk, myk, myk,

Zając Szarak ma mieszkanie- hop, hop, myku, myk.

Szara pani zającowa- hop, hop, myk, myk, myk

Pod łopianem dziatki chowa- hop, hop, myku, myk.

Ten zajączek, Szaruś mały- hop, hop, myk, myk, myk

Wcale nie chce słuchać mamy- hop, hop, myku, myk.

Właśnie schował się za wrzosem- hop, hop, myk, myk, myk,

Tylko mu wystaje nosek- hop, hop, myku, myk.

Mała śliczna Szaronóżka- hop, hop, myk, myk, myk,

Ciągle tańczy na paluszkach- hop, hop, myku, myk.

A najmniejszy, Długouszek- hop, hop, myk, myk, myk

Płacze, bo go boli brzuszek- hop, hop, myku, myk.

Biega szaraczkowa mama- hop, hop, myk, myk, myk,

Tata ciągle jej pomaga- hop, hop, myku, myk.

Bo rodzice zajączkowie- hop, hop, myk, myk, myk,

Troszczą się o dzieci swoje- hop, hop, myku, myk.

WIERSZ: „ Marzec”

Przyszedł dzisiaj marzec,

W białych chmurek tłumie

Chce pogodą rządzić,

Lecz rządzić nie umie!

Pomaga mu zima

I wiosenka młoda.

 

Rano deszcz ze śniegiem,

W południe pogoda.

Nocą szczypie mrozik,

Że trudno wytrzymać.

Sama teraz nie wiem,

Wiosna to czy zima?

 

PIOSENKA: „ Wiosenne buziaki”

Już rozgościła się wiosna,

Słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy

Motyle i ptaki  ślą wiośnie buziaki.

 

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

Tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

To tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy

Bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

Bez wiosny było tu źle.

 

Słońce rozdaje promyki,

Gonią się w lesie strumyki,

Mrówki zaczęły porządki

A grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

 

Ref.: Hop, hop…

 

Kwiaty swe płatki umyły

I świeże stroje włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki.

Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

 

Ref.: Hop, hop…