Marzec

1. „Skąd się biorą produkty ekologiczne”- zwiększenie świadomości dzieci i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. Założenie hodowli szczypioru. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych; zapoznanie z budową i warunkami rozwoju roślin; zachęcanie do hodowli i obserwowania rozwoju roślin.

2. „Doznawanie uczuć jest ważne” nauka rozpoznawania emocji u siebie i innych,

rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych, rozpoznawania i nazywania uczuć na twarzach innych. Wzbogacanie słownika dzieci o pojęcia związane z emocjami, nazywanie emocji: miłość, radość, smutek, podziw, gniew, wybaczenie.

3. „Kodujemy wiosnę” - wprowadzenie dzieci w świat kodowania, który otwiera umysły, rozwija umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kolorowanie zakodowanego obrazka - kwiatów wiosennych. Zapoznanie z tradycjami i zwyczajami ludowymi, które towarzyszą żegnaniu zimy i witaniu wiosny.

4. „ Nadchodzi wiosna” - ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody, dostrzeganie zmian zachodzących na przedwiośniu w świecie roślin i zwierząt. Rozumienie z pojęcia: rośliny pod ochroną, utrwalenie znajomości roślin pod ochroną.

5. „Wielkanoc” - zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi, poznanie różnych sposobów ozdabiania jajek, klasyfikowanie jajek według sposobu ozdabiania, porównywanie liczebności zbiorów. Wdrażanie do podtrzymywania tradycji i zwyczajów świątecznych.

Wiersz:

"Wiosna w ogródku" Mieczysława Buczkówna

Dmuchnął ciepły wiatr od łąki, już na gruszy pierwsze pąki! Na jabłonce skrzeczy kawka: - tam pod płotem wzeszła trawka! A na grządce, czy nie słyszysz? Żółte kiełki - to irysy! - Słyszę - wróbel jej odwrzaśnie - pierwszy fiołek zakwitł właśnie! Strzyżyk z gniazda się wychyla! - ja widziałem już motyla! Wszędzie szczebiot, szum wesoły. W ulu się zbudziły pszczoły. Jaki ruch i gwar w ogródku! Witaj, wiosno, żegnaj smutku!

Piosenka:

"Maszeruje wiosna"

Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna ma spódniczkę mini,
sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą
i świergoczą głośno i wesoło Maszeruje wiosna,
w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę,
chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje... Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje..

Język angielski:

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Clothes (Części garderoby) Getting dressed (ubieramy się) Numbers 1–5 (Liczbniki 1–5)

Easter (Wielkanoc)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

shirt; trousers; wellies; raincoat; PJs; sleepy;

What a mess! Can you see…? Help me, please! Put on…; numbers 1–5; colours.

Easter Bunny, Easter egg

 

Piosenka: "THIS IS THE WAY THE BUNNY HOPS"

This is the way the bunny hops,

Hop, hop, hop, Hop, hop, hop - podskakujemy jak zajączki

This is the way the bunny hops

On Easter day!

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle – poruszamy noskiem

This is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

This is the way he flops his ears,

Flop, flop, flop. Flop, flop, flop – kłapiemy uszkami

This is the way he flops his ears

On Easter day!

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake, Shake, shake, shake – potrząsamy ogonkiem

This is the way he shakes his tail

On Easter day!

 

Wiersz Easter Surprise

Easter eggs, Yellow and blue,

Easter eggs, For me and you.

Easter eggs, Candy sweet,

Easter eggs, Are good to eat.

Easter eggs, Pretty and funny,

But...

WHERE OH WHERE IS THE EASTER BUNNY?