Marzec

Zwierzęta sprzed milionów lat

– poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin występujących w tamtym okresie

– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

Marcowa pogoda

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.

Nadeszła wiosna – code week

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

– kształtowanie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

- kształtowanie orientacji przestrzennej, orientacji na macie i kartce papieru

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych.

Skąd się biorą produkty ekologiczne

- woda źródłem życia – 22 marca światowy dzień wody

- zdrowa żywność ekologiczna – spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału; - wyjście do sklepu – poszukiwanie żywności ze znaczkiem eko

- dbałość o higienę – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku; – dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

Wielkanoc

- wzmacnianie więzów rodzinnych - kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami wielkanocnymi

– porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby

- rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.

– rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej

 

Piosenki:

Grzeczny dinozaur

Co się u nas dziś zdarzyło,

pewnie w to nie uwierzycie,

z kart książeczki do przedszkola

przyszedł gość niesamowity.

I choć był to dinozaur,

dzieci się nie bały wcale,

dinozaur z dawnych epok

wychowany był wspaniale.

 

Ref.: Znał słowa: proszę, dziękuję,

przepraszam i nic nie szkodzi.

Mówił: „Dzień dobry!”, gdy wchodził,

i „Do widzenia!”, gdy wychodził

 

Dzieci z niego przykład brały

i od niego się uczyły,

jak się trzeba zachowywać,

jak być dobrym, jak być miłym.

I choć dinozaur musiał

wrócić do swojej książeczki,

to nauczył dzieci tego,

jak być bardzo, bardzo grzecznym.

Ref.: Znał słowa…

 

Wołanie wiosny

1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

 

Ref. Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

 

2. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

 

Ref. Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

 

3. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

 

Ref. Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.


Języka angielski:

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Body parts (Części ciała) Big / small (Małe / duże) Animals (Zwierzęta)

Easter (Wielkanoc)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

head; hands; tummy; legs; toes; elephant; mouse; nose, eyes, ears, mouth, hair; big, small

Easter Bunny, Easter egg

 

Piosenka: "THIS IS THE WAY THE BUNNY HOPS"

This is the way the bunny hops,

Hop, hop, hop, Hop, hop, hop - podskakujemy jak zajączki

This is the way the bunny hops

On Easter day!

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle – poruszamy noskiem

This is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

This is the way he flops his ears,

Flop, flop, flop. Flop, flop, flop – kłapiemy uszkami

This is the way he flops his ears

On Easter day!

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake, Shake, shake, shake – potrząsamy ogonkiem

This is the way he shakes his tail

On Easter day!

 

Wiersz Easter Surprise

Easter eggs, Yellow and blue,

Easter eggs, For me and you.

Easter eggs, Candy sweet,

Easter eggs, Are good to eat.

Easter eggs, Pretty and funny,

But...

WHERE OH WHERE IS THE EASTER BUNNY?