Marzec
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
· wzbogacanie wiadomości na temat życia krokodyli
· rozwijanie zainteresowania przyrodą
· rozwijanie koncentracji uwagi
· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat
· rozwijanie sprawności manualnej
· ilustrowanie ruchem tekstu piosenki
· rozwijanie kompetancji matematycznych
· rozwijanie sprawności fizycznej
· bogacenie zasobu słownictwa
2. Zwierzęta naszych pól i lasów
· wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt i ich środowiska
· zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych
· rozwijanie koncenatracji uwagi
· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat
· rozwijanie słuchu
· poszerzanie wiedzy na temat wiewiórki
· kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
· poszerzenie wiedzy na temat ptaków
· rozwijanie zdolności plastycznych
3. Marcowa pogoda
· wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych
· poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu
· rozwijanie koncentracji uwagi
· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat
· rozwijanie sprawności manualnych
· rozwijanie spostrzegawczości
· rozwijanie kompetancji matematycznych
· rozwijanie sprawności fizycznej
· uwrazliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych
4. Wiosenne przebudzenie
· poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie
· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat
· rozwijanie sprawności manualnej
· zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej
· stwarzanie warunków do kontaktu z przyrodą
· rozwijanie zdolności manualnych
· budzenie zaintarresowania przyrodą
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
PIOSENKA " Maszeruje wiosna" https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi Zielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
WIERSZ
Wiosna idzie
Wiosna idzie, co to będzie?
Jeszcze tyle śniegu wszędzie.
I na dachu i na płotku, w polu, w lesie i w ogródku.
Wiosna idzie nie ma strachu!
Zaraz zniknie śnieżek z dachu.
Już na pola i na łąki lecą gońce jej, skowronki.
Lecą do nas wiosny gońce, ciepły wietrzy, ptaki, słońce!
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
My face (Moja twarz) Toys (Zabawki) Numbers 1–3 (Liczby 1–3)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
face, eyes, nose, mouth, teddy bear, blocks, bubbles, , one, two, three,
Zabawa ruchowa:
Jump, jump! Turn around!
Touch your (face, eyes, nose, mouth)
And sit down.