Marzec

1. Zwierzęta z dżungli i sawanny

· wzbogacanie wiadomości na temat życia krokodyli

· rozwijanie zainteresowania przyrodą

· rozwijanie koncentracji uwagi

· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat

· rozwijanie sprawności manualnej

· ilustrowanie ruchem tekstu piosenki

· rozwijanie kompetancji matematycznych

· rozwijanie sprawności fizycznej

· bogacenie zasobu słownictwa

2. Zwierzęta naszych pól i lasów

· wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt i ich środowiska

· zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych

· rozwijanie koncenatracji uwagi

· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat

· rozwijanie słuchu

· poszerzanie wiedzy na temat wiewiórki

· kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni

· poszerzenie wiedzy na temat ptaków

· rozwijanie zdolności plastycznych

3. Marcowa pogoda

· wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych

· poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu

· rozwijanie koncentracji uwagi

· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat

· rozwijanie sprawności manualnych

· rozwijanie spostrzegawczości

· rozwijanie kompetancji matematycznych

· rozwijanie sprawności fizycznej

· uwrazliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych

4. Wiosenne przebudzenie

· poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie

· rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na dany temat

· rozwijanie sprawności manualnej

· zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej

· stwarzanie warunków do kontaktu z przyrodą

· rozwijanie zdolności manualnych

· budzenie zaintarresowania przyrodą

· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

PIOSENKA " Maszeruje wiosna" https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

WIERSZ

Wiosna idzie

Wiosna idzie, co to będzie?
Jeszcze tyle śniegu wszędzie.
I na dachu i na płotku, w polu, w lesie i w ogródku.
Wiosna idzie nie ma strachu!
Zaraz zniknie śnieżek z dachu.
Już na pola i na łąki lecą gońce jej, skowronki.
Lecą do nas wiosny gońce, ciepły wietrzy, ptaki, słońce!

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

My face (Moja twarz) Toys (Zabawki) Numbers 1–3 (Liczby 1–3)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

face, eyes, nose, mouth, teddy bear, blocks, bubbles, , one, two, three,

Zabawa ruchowa:

Jump, jump! Turn around!

Touch your (face, eyes, nose, mouth)

And sit down.