Styczeń

STYCZEŃ

Tydzień pierwszy krąg tematyczny: Mijają dni, miesiące. Wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Prawdziwy skarb. Poznają literę r,R. Dowiedzą się, że dni tygodnia, miesiące i pory roku powtarzają się cyklicznie. Dowiedzą się, że w każdym kalendarzu dni tygodnia występują w takiej samej kolejności. Będą nazywać zegary – dawne i współczesne. Usprawniają narządy mowy podczas ćwiczeń artykulacyjnych. Wysłuchają i nauczą się piosenki Płynie czas. Poznają cyfrę 7. Rozwiążą zagadki o miesiącach. Wykonają pracę plastyczną Kalendarz. Nauczą się piosenek i wierszy z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Tydzień drugi krąg tematyczny Karnawał. W tym tygodniu dzieci: Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bal karnawałowy. Poznają literę s, S. Wysłuchują i nauczą się piosenki Zaplątani w serpentyny. Wykonają eksperymenty z balonami. Dowiedzą się, jak napompować balon bez wysiłku. Rozwiążą i ułożą zagadki o przebraniach na bal karnawałowy. Poznają dodawanie jako przybywanie elementów. Poznają graficzny znak dodawania (6-latek). Dopasują schemat do obrazka. Wzbogacą swoją wiedzę o tradycjach związanych z karnawałem. Wykonają maskę na bal karnawałowy. Rozwiną umiejętności językowe. Przygotują prezenty z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Tydzień trzeci krąg tematyczny Odwiedzili nas babcia i dziadek. W tym tygodniu dzieci: Wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wyjątkowe prezenty. Poznają literę n, N. Poszukują określeń przymiotnikowych opisujących wygląd i cechy charakteru babci i dziadka. Zademonstrują ruchem i gestem, jaki prezent chciałyby podarować dziadkom. Wysłuchają i nauczą się piosenki Mój kochany dziadek. Dobiorą w pary małą literę i wielką literę tego samego rodzaju. Poznają znaczenie drzewa genealogicznego. Stworzą drzewo genealogiczne swojej rodziny. Wypowiedzą się na temat czasu spędzonego z dziadkami. Przygotują słodki poczęstunek - ciasteczka – na spotkanie z babciami i dziadkami. Będą dodawać i porównywać liczby w zakresie 7.

Tydzień czwarty krąg tematyczny Mass media. W tym tygodniu dzieci: Wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o Szymonie. Będą dyskutować na temat internetu. Powiedz, do czego jest potrzebny internet i czy jest bezpieczny. Określą, do czego służą radio, telewizja, gazeta. Wezmą udział w burzy mózgów na temat telewizji. Wysłuchują i naucza się piosenki Świat się zmienia. Wymyślą nowe nazwy dla sprzętu komputerowego. Stworzą grafikę do własnej gry komputerowej i ulepią z plasteliny głownego bohatera gry. Omówią wygląd i części gazet. Będą ćwiczyć orientację w przestrzeni. Wykorzystują gazety do zabaw matematycznych. Wykonają pracę plastyczną Odznaka strażnika bezpieczeństwa.

 

,,PYTANIA DO BABCI I DZIADKA “ ZOZI

Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach

Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać

Czego bałaś się naprawdę, z czego się cieszyłaś

Czy lubiłaś śpiewać, tańczyć, czy cichutka byłaś

Czy dostałaś kiedyś lalkę, albo może misie

Czy wolałaś czekoladę, landrynki czy ptysie

Gdzie jeździłaś na wakacje, z kim się przyjaźniłaś

I czy można cofnąć czas by sprawdzić jaka byłaś?

Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś

Procą, łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś

Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada

Czy biegałeś po kałużach, kiedy deszcz napadał

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki

Czy to prawda, że z tornistra robiło się sanki

A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś

I czy można cofnąć czas, by sprawdzić jaki byłeś?

Babciu, kocham Cię Dziadku, kocham Cię ZoZi

Pytania do babci i dziadka (z płyty "Ważne sprawy") - YouTube

 

,,Dzień Babci”

M. Terlikowska

Nasza babcia umie tyle, że uwierzyć trudno w to.

Czego dotknie się na chwilę,

jak zegarek będzie szło.

Babcia jest jak dobra wróżka,

co otwiera bajkom drzwi.

Bo gdy kładzie nas do łóżka

Mamy potem piękne sny.

Babcia wszystko zrobi dla nas.