Wrzesień
1. My jesteśmy Konwalijki
- utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy,
- zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich,
- rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnianie, do czego służą,
- umuzykalnianie dzieci,
- uświadamianie dziecku, że jest częścią grupy,
- realizacja programu edukacyjnego „Czyściochowe przedszkole”
- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu.
2. Droga do przedszkola
- zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego.
- rozwijanie mowy.
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie umiejętności wokalnych.
- świętowanie dnia kropki
3.Nadeszła jesień
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.
- poznawanie nazw wybranych drzew.
- rozwijanie sprawności manualnych.
- kształtowanie poczucia rytmu.
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.
- świętowanie Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka
4. Co robią zwierzęta jesienią
- rozwijanie umiejętności liczenia.
- rozwijanie sprawności manualnej.
- naśladowanie odgłosów zwierząt,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
Piosenki
JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK
Jestem sobie przedszkolaczek,
Jestem ważny, dużo znaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.
Tu jest miejsce dla każdego,
Każdy naszym jest kolegą,
Razem w grupie miło nam,
Ram tam tam, ram tam tam.
KOLOROWE LISTKI
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają
Wiersze:
Mam trzy lata, trzy i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem,
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),
Barwy tęczy (Colours of rainbow)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, green, I see…
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Let’s make a circle/ sing a song) , Sit down, Stand up, Look at Max, Lilly! Where is Max, Lilly? What’s your name? Go to sleep, Can you see? I see you, Here you are, Let’s …! Put (the geen/red/yellow leaves on….! Step on…, Story time! Well done / Excellent!
Piosenki: „I can sing a rainbow”