Październik
1.Co robią zwierzęta jesienią
- rozwijanie mowy,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- naśladowanie odgłosów zwierząt,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych.
2. Jesień w sadzie
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
- świętowanie Dnia Edukacji Narodowej.
3. Warzywa są smaczne, warzywa są zdrowe
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu i nazw wybranych warzyw,
- słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- instrumentacja piosenki,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- kształtowanie postawy prozdrowotnej u dzieci,
- realizacja programu edukacyjnego „Czyściochowe przedszkole”.
Piosenki
"Kasztanki" - sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza
Zgadnijcie dziś dzieciaki,
i chłopcy i dziewczynki.
Co to za kuleczki, co mają śmieszne minki?
Zielone pelerynki, kolczaste i kłujące.
Gdy spadną już na ziemię,
brązowe są i lśniące.
Ref: To kasztanki hop sa sa,
skaczą tu i skaczą tam.
I te małe i te duże,
skaczą przez kałużę.
To kasztanki hop sa sa
Skaczą tu i skaczą tam
I te małe i te duże,
skaczą przez kałużę.
Jesienne słońce świeci,
więc kasztanowe dzieci.
Bawić chcą się z wami,
chcą zostać w waszej sali.
Więc zróbcie z nich ludziki,
baranki i koniki.
Niech zamieszkają z wami,
gdy pada za oknami.
„Ogórek wąsaty” sł. Dorota Gellner muz. Jarosław Kukulski
Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.
Ref.:
Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek,
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.
Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmur,
I deszczem podlewa ogórki.
Wiersz
Jesienna szaruga
Deszcz po szybie ścieka
sza, sza, sza,
kapią krople deszczu
pla, pla, pla.
Wiatr piosenkę śpiewa
uu, uu, uu,
szumią z wiatrem drzewa
szu, szu, szu
,,Idzie jesień”
Autor: T. Śliwiak
Idzie łąką, idzie polem
Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie – słońce świeci.
Gdy otworzy - pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie?
Tak! To właśnie jesień jest!
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Fruit (Owoce), Eating (Jedzenie), Colours (Kolory)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
fruit; apple; pear; banana; fruit salad; plate; red; yellow; green; delicious;
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
What is it?; A bag!; Touch!; I can (smell a…); Let’s make a train!; Swap your places; Make a fruit salad!; Delicious!; Would you like …?; Say:…; Can I have an apple (a pear/…)?; Chop; Match!; What’s inside?; Let’s …, shall we?; Spin!; Close/open your eyes!; What colour is …?; Sit down and …!
Piosenki: “Chop, chop!”
An apple! An apple! An apple!
Chop, chop, chop!
A fruit salad, Boo!
For you, for you, for you!
Delicious! Yoo-hoo!
Delicious! Yoo-hoo!
A banana! …
A pear! …