Grudzień

1. Czy smoki to dinozaury?

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- usprawnianie narządów artykulacyjnych,

- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy,

- świętowanie Mikołajek – spotkanie z Mikołajem.

2. Święta tuż-tuż (2 tyg.)

- zabawy z wiatrakiem animacyjno-edukacyjnym,

- realizacja Innowacji Pedagogicznej „Angielski, Ja To Czuję!”,

- spotkanie z pracownikiem Nadleśnictwa Dojlidy „Dokarmianie ptaków zimą”,

- realizacja Programu ekologicznego „Szanujemy przyrodę w Konwaliowym Zakątku”,

- realizacja Projektu edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- spotkanie wigilijne w grupie I - poznanie polskich tradycji świątecznych,

- umuzykalnianie dzieci.

3. Zimo, baw się z nami

- rozwijanie pamięci słuchowej,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- umuzykalnianie dzieci,

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- wyrażanie muzyki ruchem.

Piosenki

„Zima zima zima pada pada śnieg” (sł. Katarzyna Godzisz)

I. Zima, zima, zima

pada, pada śnieg

Jadę, jadę w świat sankami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń

II. Zasypane pola

w śniegu cały świat

Biała droga hen przed nami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń

III. Jaka pyszna sanna

parska raźno koń

Śnieg rozbija kopytkami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń.

 

„A Mikołaj Pędzi” (wyk. Fasolki)

I. Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju bądź już wreszcie tutaj z nami

Ref. A Mikołaj pędzi a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł

II. Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami

Ref. A Mikołaj pędzi a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł

 

Wiersze

„Śniadanie bałwana” (autor W. Zechnor)
Panie bałwanie, panie bałwanie!
Co chce pan dostać dziś na śniadanie -
Proszę śnieg w płatkach, w sopelkach lody
i porcję szronu chcę dla ochłody
Panie bałwanie, zimne śniadanie
Od pani zimy wnet pan dostanie!

„Choinka” (autor M. Majchrzak)
Jak najjaśniej świeć choinko
Małym córkom,
Małym synkom,
Dużym tatom,
Mamom bliskim,
Świeć choinko,
świeć nam wszystkim!

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Christmas (Boże Narodzenie)

Toys (Zabawki)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Christmas tree, star, Santa Claus, presents, teddy bear, blocks, bubbles, Merry Christmas!

Zabawa ruchowo-muzyczna: “Little star”

Twinkle, twinkle little star!

Santa Claus is not too far.

Up, up, up, can you see!

Up, up, up, in the tree!

Twinkle, twinkle little star!

Santa Claus is not too far.

Merry Christmas, ho, ho, ho!