Czerwiec

1. Opowieści z wiejskiego podwórka

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie i utrwalanie zainteresowań, potrzeb i nawyków czytelniczych,

- kształcenie umiejętności aktywnego słuchania,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- realizacja Innowacji Pedagogicznej English – I Can Feel It!”.

2. Znam różne zawody

- zapoznanie z pracą ogrodnika,

- zapoznanie z pracą krawcowej,

- zapoznanie z pracą policjanta,

- zapoznanie z pracą położnej (wizyta rodzica),

- rozwijanie mowy,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie aktywności twórczej dziecka,

- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji,

- rozwijanie pamięci słuchowej.

3. Wakacje, znów będą wakacje

- rozwijanie mowy,

- poznawanie różnych środków lokomocji,

- zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku w różnych sytuacjach i miejscach,

- umuzykalnianie dzieci,

- rozwijanie wrażliwości słuchowej,

4. Moje podwórko – tydzień bez zabawek

- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,

- usprawnianie narządów artykulacyjnych,

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt,

- rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej,

- rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych,

- rozwijanie umiejętności liczenia.

 

Piosenki

Radiowe Nuty – Niech żyją wakacje

tekst: Gellner Dorota

 

Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las,

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka

i kajak, i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce

na ciemno nas opali,

w srebrzystej, bystrej rzece

będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las,

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

Wiersz:

JEDZIEMY NA WAKACJE Cz. Janczarski

Jedziemy na wakacje

do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie, słonko

o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje

nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki

przynieś, falo, w darze.

Nie chowajcie się, szczyty,

za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje

Na Mazury? Może!

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,

czekaj na nas w borze.

 

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Animals’ homes (Zwierzęta i ich domy)

Actions (Czynności)

Colours (Kolory)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

Fish, bird, frog, tree, water, grass, swim, fly, jump, yellow, red, blue, green

 

Zwroty:

Swim like a fish!

Fly like a bird!

Jump like a frog!

What does the fish/ the bird/ the frog say?