Czerwiec
1. Opowieści z wiejskiego podwórka
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie i utrwalanie zainteresowań, potrzeb i nawyków czytelniczych,
- kształcenie umiejętności aktywnego słuchania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- realizacja Innowacji Pedagogicznej English – I Can Feel It!”.
2. Znam różne zawody
- zapoznanie z pracą ogrodnika,
- zapoznanie z pracą krawcowej,
- zapoznanie z pracą policjanta,
- zapoznanie z pracą położnej (wizyta rodzica),
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej dziecka,
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji,
- rozwijanie pamięci słuchowej.
3. Wakacje, znów będą wakacje
- rozwijanie mowy,
- poznawanie różnych środków lokomocji,
- zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku w różnych sytuacjach i miejscach,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej,
4. Moje podwórko – tydzień bez zabawek
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt,
- rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej,
- rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych,
- rozwijanie umiejętności liczenia.
Piosenki
Radiowe Nuty – Niech żyją wakacje
tekst: Gellner Dorota
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Wiersz:
JEDZIEMY NA WAKACJE Cz. Janczarski
Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Animals’ homes (Zwierzęta i ich domy)
Actions (Czynności)
Colours (Kolory)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Fish, bird, frog, tree, water, grass, swim, fly, jump, yellow, red, blue, green
Zwroty:
Swim like a fish!
Fly like a bird!
Jump like a frog!
What does the fish/ the bird/ the frog say?