Listopad

1. JESIENNE NASTROJE:

- Zapoznanie z literą „i” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.

- Rozwijanie umiejętności wokalnych.

- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4.

- Zapoznanie z figurą geometryczną: trójkąt.

- Poznanie nowej techniki plastycznej mokre w mokrym.

- Utrwalanie nazw pór roku.

2. DBAMY O ZDROWIE:

- Zapoznanie z literą „t” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.

- Zachęcenie dzieci do zdrowego stylu odżywiania.

- Zapoznanie z wyglądem, budową i nazwą tamburynu. Nauka gry na instrumencie.

- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5.

- Zapoznanie z pracą stomatologa.

- Zapoznanie z nazwami posiłków i pór dnia.

3. MOJE DOMOWE ZWIERZĄTKO:

- Zapoznanie z literą „d” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.

- Poznanie praw i obowiązków dziecka.

- Poznanie właściwości magnesu.

- Wykonywanie pracy plastycznej techniką origami.

- Nauka piosenki „Popatrzcie na jamniczka”

4. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE:

- Zapoznanie z literą „k” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.

- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

- Poznanie zastosowania prądu.

- Poznanie różnych sposobów otrzymywania energii.

- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

- Poznanie dobrych i złych przewodników ciepła.

- Rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów.

 

PIOSENKA „POPATRZCIE NA JAMNICZKA”

1. Popatrzcie na jamniczka

wyturlał się z koszyczka zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie

ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x

2. Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże

i moją nową lalkę zaciągnął pod wersalkę

ref; Bo jak spał, bo jak spał taką grzeczną minę miał 2x

3. A teraz gdzieś ucieka

I szczeka, szczeka, szczeka

Łapiemy więc jamniczka

Niech wraca do koszyczka

ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x

4. Pod stołem jest koszyczek

W koszyczku śpi jamniczek

Jamniczek sobie śpi,

PSS… Jak się zbudzi będzie zły

HAU HAU HAU...!

WIERSZ LUDWIKA WISZNIEWSKIEGO „11 LISTOPADA”

Dzisiaj wielka jest rocznica

Jedenasty Listopada

Tym, co zmarli za Ojczyznę

Hołd dziś cała Polska składa

Im to bowiem zawdzięczamy

wolność, mowę polską w szkole,

to, że tylko z ksiąg historii

poznajemy dziś niewolę.

Czcimy pamięć tamtych dni,

pokłon im składamy

I w hołdzie wolności

Hymn Polski śpiewamy

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )

Sport (Sport), Colours (Kolory), Weather (pogoda), Numbers 1-10(Liczby 1-10)

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

orange; green; brown; white; black; swimming; playing; skipping; jumping; skiing; skipping rope;

swimsuit; football; skis; It’s... hot and sunny(cloudy/foggy/snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!

Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),

What colour is it?; Catch!/Don’t catch! Put in the right order!; Where is/are the…?; Come up here!; Find it/them!; What’s the weather like?; Show us!; What colour is it?; Where is/are…?;

Piosenki: I like Sport!

Swimming, swimming with you!

When it’s hot and sunny, yoohoo!

I like swimming, do you?

Yes, I do!

Playing football, with you!

When it’s cloudy, yoohoo!

I like playing football, do you?

Yes, I do!