Listopad
1. JESIENNE NASTROJE:
- Zapoznanie z literą „i” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4.
- Zapoznanie z figurą geometryczną: trójkąt.
- Poznanie nowej techniki plastycznej mokre w mokrym.
- Utrwalanie nazw pór roku.
2. DBAMY O ZDROWIE:
- Zapoznanie z literą „t” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Zachęcenie dzieci do zdrowego stylu odżywiania.
- Zapoznanie z wyglądem, budową i nazwą tamburynu. Nauka gry na instrumencie.
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5.
- Zapoznanie z pracą stomatologa.
- Zapoznanie z nazwami posiłków i pór dnia.
3. MOJE DOMOWE ZWIERZĄTKO:
- Zapoznanie z literą „d” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Poznanie praw i obowiązków dziecka.
- Poznanie właściwości magnesu.
- Wykonywanie pracy plastycznej techniką origami.
- Nauka piosenki „Popatrzcie na jamniczka”
4. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE:
- Zapoznanie z literą „k” - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Poznanie zastosowania prądu.
- Poznanie różnych sposobów otrzymywania energii.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- Poznanie dobrych i złych przewodników ciepła.
- Rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów.
PIOSENKA „POPATRZCIE NA JAMNICZKA”
1. Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie
ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x
2. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę zaciągnął pod wersalkę
ref; Bo jak spał, bo jak spał taką grzeczną minę miał 2x
3. A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka
ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x
4. Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi,
PSS… Jak się zbudzi będzie zły
HAU HAU HAU...!
WIERSZ LUDWIKA WISZNIEWSKIEGO „11 LISTOPADA”
Dzisiaj wielka jest rocznica
Jedenasty Listopada
Tym, co zmarli za Ojczyznę
Hołd dziś cała Polska składa
Im to bowiem zawdzięczamy
wolność, mowę polską w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewolę.
Czcimy pamięć tamtych dni,
pokłon im składamy
I w hołdzie wolności
Hymn Polski śpiewamy
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Sport (Sport), Colours (Kolory), Weather (pogoda), Numbers 1-10(Liczby 1-10)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
orange; green; brown; white; black; swimming; playing; skipping; jumping; skiing; skipping rope;
swimsuit; football; skis; It’s... hot and sunny(cloudy/foggy/snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
What colour is it?; Catch!/Don’t catch! Put in the right order!; Where is/are the…?; Come up here!; Find it/them!; What’s the weather like?; Show us!; What colour is it?; Where is/are…?;
Piosenki: I like Sport!
Swimming, swimming with you!
When it’s hot and sunny, yoohoo!
I like swimming, do you?
Yes, I do!
Playing football, with you!
When it’s cloudy, yoohoo!
I like playing football, do you?
Yes, I do!