Luty

 

I. Jestem samodzielny w kuchni:

- zapoznanie z literą G: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- zapoznanie z wyposażeniem przedszkolnej kuchni,

- poznanie pór dnia,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- umuzykalnienie dzieci,

- zabawy przy piosence „Ojciec Wirgiliusz”,

- zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej,

- nauka wiersza D. Gellner „Karnawał.”

II. Bezpieczny internet:

- zapoznanie z bezpieczeństwem w sieci,

- zapoznanie z historią powstania komputera i internetu,

- uwrażliwienie dzieci na zagrożenia związane z korzystaniem z sieci,

- nauka poprawnego posługiwania się klawiaturą komputera,

- nauka piosenki „Świat realny jest genialny”,

- wykonanie lapbooka o komputerze i Internecie.

III. Chciałbym być matematykiem:

- Zapoznanie z literą P: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- zapoznanie z nazwami miesięcy,

- zapoznanie z wagą szalkową,

- rozwijanie umiejętności mierzenia długości i objętości,

- poznanie polskich tańców ludowych,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

IV Znamy te baśnie:

- Zapoznanie z literą W: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- zapoznanie z bohaterami baśni,

- zapoznanie z pracą w bibliotece,

- wykonanie zakładki do książki,

- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,

- rozwijanie umiejętności podziału wyrazów na sylaby i głoski.

Wiersz D. Gellner

„ Karnawał”

Już Karnawał włożył maskę,

Drzwi otworzył z hukiem, z trzaskiem!

Wpadł jak wicher do pokoju.

W czym? W karnawałowym stroju.

Cześć! Przybiegłem w odwiedziny.

Mam wstążeczkę i cekiny.

Nut wesołych dwie kieszenie.

I do tańca zaproszenie.

 

Piosenka

„Świat realny jest genialny”

Wiem, telefon fajna sprawa

To nauka i zabawa Tylko powiedz,

czy przypadkiem czasu on Ci zbyt nie kradnie

W gry się można bardzo wkręcić

No i dziurę mieć w pamięci

Słońce już się gdzieś schowało

A na wszystko czasu mało

 

Świat realny jest genialny

Odłóż swój telefon zatem

Otwórz oczy, wyjdź na spacer

No i zachwyć się tym światem

Chcę Was spytać, czy już wiecie

Jak bezpiecznie w Internecie

 

Spędzać swoje wolne chwile

Ma rozsądnie być, i tyle!

Zdjęcia chroń, to ważna sprawa

I z obcymi nie rozmawiaj

Z kim rozmawiasz,

czasem nie wiesz Może to ktoś nie dla Ciebie

Myśl dwa razy,

zanim swoje zdjęcie komuś wyślesz

W Internecie to ogólnie warto myśleć

Nie podawaj tam adresu i nazwiska

Brzydkie słowa są nieładne i przezwiska

Kiedy trafisz na coś tylko dla dorosłych

Wyłącz szybko, to sposób bardzo prosty I pamiętaj

warto biegać, warto chodzić

Bo siedzenie w Internecie może szkodzić

Język angielski

Zakres tematyczny (Topic range and scope):

Parts of the body (części ciała); Actions (czynności); Healthy routine (zdrowe nawyki); Numbers 1-10 (liczby 1-10); Colours (kolory); Carnival (karnawał);

 

Słownictwo kluczowe (Key vocabulary):

Head; tummy; feet; arms; hands; legs;

Nod your head! Pat your tummy! Stretch your arms! Clap your hands! Bend your legs! Stamp your feet! It hurts! Plaster;

Can he/she do it? Yes, she/he can; No, she/he can’t; I sleep a lot (brush my teeth/eat broccoli/do sports/go out/smile) every day! It is healthy!

Carnival; mask; baloon; music; dance; dress up.

Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):

Come on, let’s take the lift with Boo!

I want to... (show you something)!

I’ve got...

Can you help me?

Put ... (the tissue) on your (head/tummy/...)

Sit (in a circle). Pass (the envelopes) on, like this! Who’s got... (the red envelope)?; Concentrate! Nod your head!; Pot your tummy! Stretch your arms!; Clap your hands! Bend your legs! Stamp your feet! It hurts!; What hurts? Help me/him/her; Can you/he/she do it? Yes, I/he/she can! I can (stamp my feet); Team up!; Stand (here); Let’s go and see the doctor! What’s the matter? How many... (feet) are there (between me and you)?

Boo/he/she says...; it is healthy! I... (sleep/brush my teeth/eat broccoli; do sports/smile) every day! What do you do every day? Do you... (smile) every day? Let’s play (dominoes)! Can I have... (a plaster)?; Put... (the plaster) on ... (your hand)!

 

Piosenka (a song):

Let’s go to the carnival,

Let’s go there today!

Let’s go to the carnival,

Let’s join to the parade!

Let’s go to the carnival,

Let’s go there right now!

Let’s go to the carnival,

Let’s all dress like clowns!