Wrzesień
Co słychać w przedszkolu? (2 dni)
· dekodowanie symboli
· ustalenie kodeksu grupowego
· rozwijanie sprawności fizycznej
· rozwijanie mowy
Co słychać w przedszkolu? – ciąg dalszy
· doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej
· rozwijanie mowy
· poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu – wycieczka
· klasyfikowanie zabawek według rodzaju
· rozwijanie sprawności fizycznej
· rozwijanie kompetencji społecznych poprzez uczestnictwo w zabawach integracyjnych
· rozwijanie umiejętności plastycznych – projektowanie logo grupy
· różnicowanie prawej i lewej strony w schemacie ciała
· utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren
· rozwijanie sprawności manualnych – wykonanie grupowej pracy
· dostrzeganie korzyści z przynależności do grupy
Jak być superbezpiecznym?
· poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa,
· rozwijanie słuchu fonematycznego
· nabywanie umiejętności czytania i pisania poprzez zabawy z literami
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania
· nazywanie figur geometrycznych,opisywanie ich właściwości
· rozwijanie sprawności fizycznej
· rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu
· rozwijanie percepcji słuchowej
· rozwijanie umiejętności plastycznych
Jakie są moje supermoce?
· rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie części ciała
· poznawanie sposobów dbania o zdrowie
· rozwijanie myślenia logicznego
· rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
· poznawanie świata wszystkimi zmysłami
· kolorowanie liści zgodnie z kodem
· rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu
· zabawy sensoryczne z wodą
· rozwijanie mowy i inteligencji emocjonalnej
· poznawanie i nazywanie swoich uczuć – zabawy parateatralne
· nazywanie własnych zainteresowań, talentów i dzielenie się nimi z koleżankami i kolegami
· rozwiązywanie problemów i dochodzenie do wspólnych wniosków – burza mózgów
· rozwijanie umiejętności plastycznych – tajemniczy obrazek dla przyjaciela
Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?
· zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym; zapoznanie z oznakami jesieni
· poznawanie sposobów mierzenia, w szczególności mierzenia obiektów przyrodniczych
· rozwijanie śmiałości i swobody ruchów podczas działań
· rozwijanie aktywności badawczej
· rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z głoskami
· rozwijanie kompetencji matematycznych w trakcie róznego rodzaju działań
i zabaw o charakterze matematycznym
· nauka gry na keyboardzie
· wspieranie zdrowia,rozwoju emocjonalnego dzieci w trakcie zabaw dramowych
Latawce
(sł. i muz. Krystyna Gowik).
Było lato i same ciepłe dni, wakacyjny, miły czas, lodów słodki smak, pośpiechu całkiem brak. Gdzie to wszystko? – pytam was.
I wspominam dziś z uśmiechem te podróże z plecakiem, z walizką, te zabawy z leśnym echem, ciepłe słońce nad głową tak blisko.
Ref.: Pędził pociąg stuku-puku, dzwonił rower dzyń, dzyń, dzyń. Karuzela wirowała wiuuu, a latawce fruuuu Kolorowe latawce fruuuu…
Pluskał strumyk chlupu-chlupu, a samolot warczał wrrrrrrr.. Szeleściło siano szu, szu, szu, a latawce fruuu Kolorowe latawce fruuuu…
2. Już wakacje: stop! Już przedszkolny rok, a ja muszlę trzymam wciąż. Słuchać jeszcze chcę, j
ak szumi morze w niej, gdy przyłożę ucho swe.
I uśmiecham się do lata, do tych pszczół, które głośno brzęczały, do wietrzyka z końca świata, do tych przygód: i dużych, i małych.
Ref.: Pędził pociąg…
"Na pocieszenie" Laura Łącz
Wierszyk szybko ci przeczytam, by cię trochę rozweselić. Jesteś bardzo smutny dzisiaj - chcę ten smutek z tobą dzielić! Powiedz, jakie masz kłopoty - ja wysłucham i zrozumiem, potem dam ci dobrą radę i przytulę, tak jak umiem. Jestem twoją przyjaciółką, a ty moim przyjacielem - razem pokonamy wszystko, choćby trudów było wiele. Zawsze chętnie ci pomogę, lecz, gdy nie chcesz, nie zapytam o to, jakie masz sekrety - tylko wierszyk ci przeczytam.
"Starszaki" sł.Ewa Stadmuller muz.Jerzy Zajac
1. Kto z dywanu klocki zbiera? Kto już zna się na literach? Kto tak mądry jest? Kto ulepił psa z ogonem? Patrzy, kiedy jest zielone, by przez jezdnię przejść? Ref. Starszaki, ach starszaki! Każdy starszak to jest ktoś, ktoś, kto już dużo umie.
Jednym słowem: rozgarnięty gość! 2. Kto śniadanie umie zrobić i choinkę przyozdobić? Kto tak sprytny jest? Kto się szybko sam ubierze? Kto się zna na komputerze? Kogo kocha pies?
Ref. Starszaki, ach starszaki!
„ Kwadrat i Prostokąt” Maria Terlikowska
Kwadrat to dziwna figura,
Bo nie wiadomo gdzie dół, gdzie góra.
Do góry głową,czy na dół głową –
Zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe kąty,ma równe boki,
Tak samo długi jest, jak i szeroki.
Prostokąt też ma proste kąty,
lecz znamy różne prostokąty:
bywają niskie – jak ten mur,
albo wysokie – jak drapacz chmur.
Duży prostokąt to jest ściana
cała na żółto pomalowana.
Mały prostokąt – to jest zeszyt.
Już rozumiecie? To mnie cieszy!