Wrzesień
1. „To jestem Ja” – zapoznanie z kolegami i nauczycielem, rozwijanie słownictwa czynnego, budowanie relacji w grupie, kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy, wdrażanie do współdziałania w grupie, rozwijanie zdolności manualnych, integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej, rozwijanie mowy.
2. „Moja grupa”- rozpoznawanie i nazywanie części garderoby, rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie aktywności twórczej i spostrzegawczości, kształtowanie poczucia przynależności do grupy, porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność, kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie umiejętności liczenia, kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym, umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami.
3. „Moja droga do przedszkola”- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze, rozwijanie koncentracji uwagi, zaznajomienie z numerem alarmowym 112, wdrażanie do bezpiecznych zachowań, rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym, kształtowanie orientacji w przestrzeni, poznawanie bezpiecznych sposobów przejścia przez jezdnię, rozwijanie umiejętności wokalnych, wzbogacanie słownictwa, pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów, rozwijanie mowy i myślenia, poznawanie pracy policjanta.
4. „Idzie jesień… przez las, park” - rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni, rozwijanie pamięci, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, układanie ciągu przedmiotów (roślin) w szeregi rytmiczne, rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczby elementów, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, poszerzenie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
5. „Idzie jesień do zwierząt” - poznawanie zwyczajów wiewiórki, zapoznanie ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy, rozwijanie umiejętności liczenia – stosowanie liczebników głównych w zakresie 4, utrwalanie pojęcia tyle samo, rozwijanie zmysłu dotyku, poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych, poszerzanie doświadczeń plastycznych, kształtowanie postaw proekologicznych.
Piosenki do nauki:
„MALOWAŁA JESIEŃ”
1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
3. Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=_y4aee0k8zc-Malowała jesień
Wierszyki do nauki:
„Przybywa jesień” Bożena Forma
Spadają liście, szeleszczą wkoło, wiatr je unosi gwiżdżąc wesoło.
Lecą kasztany, cieszą się dzieci. Słabiej niż latem słoneczko świeci.
Nagle żołędzie z drzewa spadają, chętnie je zaraz wszyscy zbierają.
Pięknie korale ma jarzębina, to znak, że jesień już się zaczyna.
„Listeczki”
Posypały się listeczki dookoła.
To już jesień te listeczki z wiatrem woła.
Opadnijcie moje złote i czerwone.
Jestem jesień, przyszłam tutaj w waszą stronę.
Lecą listki, lecą z klonu i z kasztana.
Będą z listków bukieciki złote dla nas.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),
Barwy tęczy (Colours of rainbow)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, green, I see…
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
Let’s make a circle/ sing a song) , Sit down, Stand up, Look at Max, Lilly! Where is Max, Lilly? What’s your name? Go to sleep, Can you see? I see you, Here you are, Let’s …! Put (the geen/red/yellow leaves on….! Step on…, Story time! Well done / Excellent!
Piosenki: „I can sing a rainbow”