Październik
- „Idzie jesień przez… ogród i sad” – poznawanie różnych owoców i warzyw, wzbogacanie słownictwa czynnego, rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą dotyku, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, uświadomienie zagrożeń wynikających z braku higieny i niezdrowego trybu życia, uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4, poznawanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw, wzbogacenie doświadczeń smakowych.
- „Co z czego otrzymujemy”- zapoznanie dzieci ze sposobem pieczenia chleba, rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności wokalnych, uświadomienie zależności produktów ze zwierzętami od których pochodzą, rozwijanie sprawności manualnych, przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych, rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- „Idzie jesień…z deszczem”- poznawanie roli wody w życiu człowieka, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat, utrwalenie pojęć: mały, duży, rozwijanie małej motoryki, rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie spostrzegawczości.
- „Rodzina – największy skarb” – wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną, rozwijanie koncentracji uwagi, poznanie instrumentu perkusyjnego – kołatki, rozwijanie empatii wobec członków rodziny, kształtowanie pojęcia para, rozwijanie wyobraźni twórczej, rozwijanie świadomości własnego ciała, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych.
Piosenki do nauki:
„Owoce i warzywa”
1. Gruszki, śliwki, jabłka,
Ludzie je zjadają,
Słodkie i witamin
Wiele w sobie mają.
Ref. Witamina A, witamina C
Są w owocach i warzywach,
Każdy o tym wie.
2. Groszek, pomidory
I inne warzywa
Zdrowe i dlatego
Często je spożywaj
3. Zupa jarzynowa,
Przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
Będziesz zawsze zdrowy.
„Jak powstaje chleb”
1.Dojrzało zboże,
kombajn je ścina,
młóci i ziarno
wiezie do młyna.
Ref.: Będą ciasteczka,
bułki chrupiące,
chleby, rogale
smaczne, pachnące.
3.Już piekarz z mąki
ciasto wytwarza,
to ważna sprawa
jest dla piekarza. R
„Jesienna szaruga”
1. Deszcz po szybie ścieka: sza, sza, sza,
kapią krople deszczu: pla, pla , pla.
Ref.: Jesienna muzyka
dziś od rana gra:
sza, sza, sza, plum, plum, plum
plum, ta-ra-ra-ra.
2. Wiatr piosenkę śpiewa: tu, tu, tu,
szumią z wiatrem drzewa: szu, szu, szu.
3. Tańczą krople deszczu: kap, kap, kap,
Wszystko wkoło mokre: chlap, chlap, chlap.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Fruit (Owoce), Eating (Jedzenie), Colours (Kolory)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
fruit; apple; pear; banana; fruit salad; plate; red; yellow; green; delicious;
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
What is it?; A bag!; Touch!; I can (smell a…); Let’s make a train!; Swap your places; Make a fruit salad!; Delicious!; Would you like …?; Say:…; Can I have an apple (a pear/…)?; Chop; Match!; What’s inside?; Let’s …, shall we?; Spin!; Close/open your eyes!; What colour is …?; Sit down and …!
Piosenki: “Chop, chop!”
An apple! An apple! An apple!
Chop, chop, chop!
A fruit salad, Boo!
For you, for you, for you!
Delicious! Yoo-hoo!
Delicious! Yoo-hoo!
A banana! …
A pear! …