Listopad
1. „Mój dom” – obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska, rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowanych w domu, podawanie imion najbliższych członków rodziny i dalszej rodziny, nazywanie elementów pogody, części mieszkania i pomieszczeń przedszkolnych, poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego, rozwijanie umiejętności wokalnych.
2. „Moja prawa i obowiązki”- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków, poznawanie praw i obowiązków dziecka, przypomnienie zasad dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie, nauka mówienia o własnych potrzebach, rozwijanie empatii, porównywanie przedmiotów- klasyfikowanie ze względu, na jakość( barwa, wielkość), rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie wypowiedzi słownych, nauka tańca „Nie chcę Cię znać”.
3. „Moje zdrowie i bezpieczeństwo”- wdrażanie do dbania o własne zdrowie, utrwalenie znajomości numeru alarmowego 112, propagowanie zdrowego żywienia, rozwijanie postawy prozdrowotnej, przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw, zachęcanie do spożywania owoców i warzyw, ograniczanie słodyczy, rozwijanie umiejętności liczenia i umiejętności szeregowania, rozwijanie zdolności manualnych.
4. „Projekt Książka” – wzbogacenie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką, wdrażanie do poszanowania książek, poznawanie utworów literatury dziecięcej, rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni i kreatywności, poznawanie budowy książki, przypomnienie o sposobach korzystania z kącika książki w sali oraz korzystania z książek w innych miejscach np. dom rodzinny, rozwijanie słownictwa biernego i czynnego związanego z czytelnictwem u dzieci, zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracujących tam osób.
Piosenki do nauki:
„Lubię pomagać”
1. Składam ubrania,
ustawiam buty
i z rodzicami
robię zakupy.
Ref.: Chociaż jestem mały
o porządki dbam
zabawki w pokoju
zawsze sprzątam sam. (2x)
2. W pracach domowych
pomagam mamie
a to nie łatwe
przecież zadanie.
3. Wychodzę chętnie
zimą czy latem,
na spacer z pieskiem
i starszym bratem.
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
1. Dbam o swoje zdrowie
jeżdżę na rowerze,
lubię też wyprawy
z tata na skuterze.
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch –
zapamiętaj sobie,
dnia każdego dbaj o siebie
dobrze radzę tobie .(2x)
2. Rano gimnastyka
mleko na śniadanie
a warzywa często
jem na drugie danie.
3. Mam też zdrowe zęby
dokładnie je myję,
zawsze mam też czyste
uszy, włosy, szyje.
Wierszyki do nauki:
„Dbajmy o zdrowie”
Mama, tata, babcia, wujek…
Każdy Ci to zgodnie powie
czy to zima czy też lato
zawsze trzeba dbać o zdrowie!
Nikt z nas nie lubi chorować,
więc nie dajmy się chorobie!
Ruch, higiena, sen potrzebny!
I to właśnie da nam zdrowie!
„Barwy Ojczyste”
Powiewa flaga
Gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
Biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość
Biel – serce czyste
Piękne są nasze Barwy Ojczyste.
„Moje książki”
Moje książki kolorowe bardzo was oglądać lubię
bądźcie zawsze takie piękne a ja nigdy was nie zgubię!
Musisz zatem nas szanować,
kartek nie gnieść, nie wydzierać,
Brać nas zawsze w czyste ręce kurz z okładek nam wycierać…
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Day and night (Dzień i noc), Opposites (Przeciwieństwa),
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
day; night; sun; star(s); noisy; quiet; up; down; get up; sleep; Let’s play!
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
up, down; Listen!; Can you hear?; That’s right, put it here!; Get up!; Turn around!; Jump three times!; Look carefully!; Is it day or night? It is night! Shh, be quiet… Go to sleep. It is day! Yippee! Get up! Be noisy!
Piosenki: "Twinkle Twinkle Little Star"
Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
When the blazing sun is gone
When he nothing shines upon
Then you show your little light
Twinkle, twinkle, all the night