Styczeń
1. „Mijają dni, miesiące, lata” – rozwijanie umiejętności składania życzeń urodzinowych oraz okolicznościowych, rozwijanie koncentracji uwagi, dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej, rozwijanie pamięci muzycznej, dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie, rozumienie następstwa dnia i nocy, rozpoznawanie emocji, kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku, utrwalenie wiedzy na temat swojego wieku
2. „Zima i zwierzęta” – nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, dokarmianie ich, poznanie sposobów pomagania ptakom, rozwijanie postaw proekologicznych, wskazywanie różnic i podobieństw w wyglądzie wybranych ptaków, określanie położenia przedmiotów przestrzeni, stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok; liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, układanie kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych – utrwalenie ich nazw
3. „Babcia i dziadek – nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny( mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia), występowanie w krótkich montażach słowno – muzycznych z okazji Dnia Babci i Dziadka, przezwyciężanie tremy przed występami publicznymi, rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi podczas zapamiętywania wierszy i piosenek, rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowywania prezentu dla innych, kształtowanie szacunku do osób starszych, rozwijanie sprawności manualnej
4. „Projekt Teatr” (metoda aktywizująca) – odgrywanie rożnych ról w zabawach tematycznych, rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt i pojazdów, rozwijanie sprawności językowej, poszerzenie wiedzy i słownictwa dotyczącego teatru i osób tam pracujących, rozwijanie umiejętności działania w małych grupach, rozwijanie aktywności twórczej, rozwijanie zdolności aktorskich, rozwijanie słuchu muzycznego, wzbogacenie słownictwa czynnego dotyczącego teatru.
Piosenki do nauki:
„Dokarmiamy ptaszki”
I. W przedszkolnym ogrodzie
wielkie zamieszanie,
do karmnika przyfrunęły
ptaszki na śniadanie.
Ref. Hu, hu, ha, zima zła
kto nam dzisiaj ziarenka da?
Hu, hu, ha, zima zła
każdy pusty brzuszek ma.
II. Dzieci dnia każdego
ptaki dokarmiają,
ziarno niosą i słoninkę,
w karmniku wieszają.
III. Ptaszki podziękują,
gdy wiosna nastanie,
tirlu, tirlu, wiju, wiju,
swym pięknym śpiewaniem.
„Babcia i Dziadek”
1. Moja babcia lubi w piłkę ze mną grać,
opowiada bajki, kiedy idę spać.
Ref.: Bo z babcią, moi mili,
wesoło spędzam czas,
bo babcia często śmieje się i
bardzo kocha nas. (2 x)
2. Dziadek – superfacet –
wciąż odwiedza mnie.
Czyta wiele książek, zawsze wszystko wie.
Ref.: Bo z dziadkiem,
moi mili, wesoło spędzam czas,
bo dziadek często śmieje się i
bardzo kocha nas. (2 x)
3. Dziś dla mojej babci
piękny prezent mam,
uśmiech i buziaków
tysiąc babci dam.
4.Piosenkę dla dziadka
dziś zaśpiewać chcę.
Nigdy, drogi dziadku,
nie zapomnę cię.
Wierszyki do nauki:
WIERSZ „Ptaki” B. Szelągowska
Tak, jak nikt potrafią fruwać.
Domem są im drzewa, krzaki.
Warto zimą je dokarmiać.
Jak się zwą? Wiadomo! PTAKI!
WIERSZ „Teatr” J. Koczanowska
Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.
Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Carnival (Karnawał)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
carnival; mask; fairy; cowboy; magic wand; dress; hat; badge; noisy; quiet;
the wheel goes round and round;
Zabawa ruchowo-muzyczna: “ The Fairy Wheel”
(opowiada o tym, kto lub co znajduje się w wagonikach diabelskiego młyna)
The fairy/ cowboy/ noisy/ quiet wheel goes round and round!
Round and round, round and round! The fairy/ cowboy/ noisy/ quiet wheel goes round and round!
At the carnival!