Maj

1.Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jakie są ciekawe miejsca i budowle w miejscowości ich zamieszkania. Jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej. Jakie nazwy mają budynki użyteczności publicznej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle w Europie. Jaka jest charakterystyczna potrawa kuchni włoskiej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle na świecie. Jakimi środkami transportu można podróżować. Jakie są charakterystycznych cechy miasta, a jakie wsi. 

2. Czyim domem jest łąka? Dzieci dowiedzą się dlaczego żaba jest zielona i jakie są jej umiejętności. Jakie dźwięki można usłyszeć na łące. Kto namalował obraz Kaczeńce. Jak nazywają się i jak wyglądają najbardziej znane kwiaty rosnące na łące. Jak nazywają się najbardziej znane gatunki motyli. Co jest charakterystycznego w budowie motyli i niektórych owadów. Jakie zwierzęta mieszkają na łące. Jakie kolory i kwiaty lubi pszczoła. Jak wygląda ul. Jak powstaje miód. Jakie są rodzaje miodów i czym się różnią od siebie. Kto to jest pszczelarz i jak wygląda jego strój. Gdzie rośnie miłek wiosenny i jak wygląda. Co to znaczy ochrona przyrody i dlaczego należy dbać o przyrodę. Jakie rośliny podlegają ochronie ścisłej, a jakie ochronie częściowe. 

 3. Czego życzę rodzicom? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się kiedy obchodzimy Dzień Matki, a kiedy Dzień Ojca. Jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata. Jak nazywają się poszczególni członkowie rodziny. Co jest cechą charakterystyczną wyglądu kobiety, a co mężczyzny. W jaki sposób można okazać miłość i przywiązanie rodzicom. Czego można życzyć rodzicom. Jakie niespodzianki mogą przygotować dzieci z okazji święta rodziców. Co można robić z rodzicami w wolnym czasie w domu i poza nim. 

4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jakie są ulubione zabawy dzieci. Co to jest przyjaźń i jakie zachowania można uznać za przyjacielskie. Kto i dlaczego namalował obraz Portret Chopina. Jak sprawić niespodziankę chorej koleżance/ choremu koledze. Co oznacza słowo niepełnosprawność. Jak można pomagać ludziom niepełnosprawnym. Co to jest język migowy. Jak powiedzieć dzień dobry w języku migowym. Jakie słowa sprawiają radość innym. Jak wyglądają dzieci mieszkające w innych częściach świata i w co lubią się bawić. Jakie stroje, domy i zwierzęta są charakterystyczne dla różnych regionów świata. Jaka muzyka jest charakterystyczna dla różnych zakątków świata. Kiedy i jak obchodzimy Dzień Dziecka. Jakie marzenia mają dzieci. 

 

Piosenki do nauki: 

,,Po przygodę” - Krystyna Gowik 

1. Czy dzieci są małe, czy dzieci są duże, bardzo lubią podróże. 

 Nad morze, w góry, nad jezioro rodzice nas chętnie zabiorą.  

Ref.: Pakuj szybko plecak, pakuj też walizki.  

Ruszaj po przygodę. 

 Niech wesoło będzie nam wszystkim.  

Piątkę przybij na drogę.  

Piątkę przybij na drogę.  

2. Już pociąg gotowy, by jechać daleko. Auto umyte zostało.  

Samolot błyszczy, nawet rower chce zabrać nas w podróż wspaniałą. 

 Ref.: Pakuj szybko plecak… 

 

,,Kto mieszka na łące”- Krystyna Gowik 

1. Przyleciał motylek i usiadł na listku, a obok motylka – biedronka.  

By ogrzać się w słońcu, miło odpocząć zaprasza majowa łąka.  

Ref.: A kto tutaj mieszka?  

Kum, kum, kum.  

To żabek zielonych cały tłum. 

 A kto tu gra koncert? Cyt, cyt, cyt. 

 To świerszcze cykają skoro świt.  

A kto tutaj brzęczy? Bzz, bzz, bzz.  

To pszczoły pracują, by miodek był. 

 A kto tutaj chodzi? Kle, kle, kle.  

To bociek robaczki pyszne je. 

 2. Kołyszą się kwiaty – stokrotki i maki.  

Kołysze się też pajęczyna.  

Kaczeńce i chabry w trawie przysiadły 

 i pachnie tu koniczyna.  

Ref.: A kto tutaj… 

 

,,Ja i rodzinka”- Krystyna Gowik 

1. Oczy, nosy, uszy, minki są podobne u rodzinki.  

Trochę mama, trochę tata dali z siebie dla mnie, dla siostry i dla brata. 

 Ref.: Moja rodzinka, ram, pam, pam.  

To taki miły, fajny, ciepły dom.  

Moja rodzinka, ram, pam, pam. Mocno kocham ją.  

2. Lubię tańczyć – to po mamie.  

Lubię liczyć – to po tacie. 

 Trochę mama, trochę tata dali z siebie dla mnie,  

dla siostry i dla brata.  

Ref.: Moja rodzinka… 

 

,,Cztery strony świata”- Krystyna Gowik 

1. Cztery strony świata pokazują nam, 

 że dzieci mieszkają wszędzie, tu i tu, i tam. 

 Ref.: A wszystkie dzieci są bardzo ciekawe.  

I wszystkie dzieci lubią zabawę. 

 Lubią huśtawki, rower i lody.  

Fikać koziołki i skakać do wody.  

2. Świat jest bardzo duży, o czym dobrze wiem.  

Więc posyłam wszystkim dzieciom piękny uśmiech ten. 

 Ref.: A wszystkie dzieci… 

 

Wiersze do nauki 

,,Okulary”- Krzysztof Sąsiadka  

Dwa kółeczka się spotkały, 

 Tak powstały okulary. 

A więc załóż je na nos  

 I nieważne czy jest słońce,  

 czy jest wiatr,  

Ty oglądaj przez nie świat. 

 

 

,,Wiosna na łące”- Barbara Szlągowska 

Stąpa wiosna po łące. Idzie cicho i słucha. 

 Tyle dźwięków cudownych wpada wiośnie do ucha! 

 „Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke!  

Chyba też się pobawię.  

Aka, aku, aki, ka i pobiegam po trawie”. 

 Wiosna goni motylka. 

 Wiosna bawi się z osą.  

Zdjęła swoje buciki, bo pobiegać chce boso.  

„Oko, oka, oke, ke! Ale tu jest przyjemnie. 

 Ika, ika, ike, ke. Bawcie się już beze mnie!”  

I pobiegła do lasu!  

I pobiegła radosna, nasion garść wysypując. 

 Taka właśnie jest wiosna!