Grupa "Rumianki"

4 - latki

rok szkolny 2022/2023

Nauczycielki: mgr Regina Stachurska, mgr Angelika Wróblewska

Woźna: Jolanta Chomontowska

Grupa pracuje od godz. 7.00 do 17.00


 


jeszcze wcześniej

Czerwiec

 Wtorek, 30 maja 2023 r. 

1. Gdzie mieszkają zwierzęta? Dzieci dowiedzą się jakie zwierzęta egzotyczne zamieszkują wybrane kontynenty. Jakie znaczenie w świecie zwierząt odgrywa ich ubarwienie. Jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta egzotyczne. Jak nazywają się członkowie wybranych zwierzęcych rodzin. Co to jest sawanna, co to jest step i jakie zwierzęta zamieszkują te środowiska przyrodnicze. Jak się nazywają i jak wyglądają wybrane rośliny egzotyczne − jaki smak mają wybrane owoce egzotyczne. Co to jest ogród zoologiczny i jakie zasady zachowania w nim obowiązują. 



Maj

 Środa, 26 kwietnia 2023 r. 

1.Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jakie są ciekawe miejsca i budowle w miejscowości ich zamieszkania. Jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej. Jakie nazwy mają budynki użyteczności publicznej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle w Europie. Jaka jest charakterystyczna potrawa kuchni włoskiej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle na świecie. Jakimi środkami transportu można podróżować. Jakie są charakterystycznych cechy miasta, a jakie wsi. 



Kwiecień

 Poniedziałek, 27 marca 2023 r. 

1.Czego potrzebują zwierzęta? Dzieci dowiedzą się jakie potrzeby mają zwierzęta. Dlaczego ludzie powinni dbać o zwierzęta. Czym zajmuje się weterynarz. Kto dba o zwierzęta hodowlane. Jakie produkty otrzymujemy od wybranych zwierząt hodowlanych. Jakie zwierzęta zamieszkują pole. Jakie zwierzęta są charakterystyczne dla środowiska leśnego. Co jedzą zwierzęta. Jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta: udomowione, hodowlane, polne i leśne. Jakie odgłosy wydają wybrane zwierzęta. Gdzie mieszkają wybrane zwierzęta. W czym są podobne do siebie i czym się różnią wybrane zwierzęta. 



Marzec

 Piątek, 24 lutego 2023 r. 

1.Jaka pogoda jest w marcu? Dzieci dowiedzą się jaka pogoda jest charakterystyczna dla marca. Jak należy się ubrać, wybierając się na wczesnowiosenny spacer lub wycieczkę. Jakie są przysłowia o marcowej pogodzie. Jakie są cztery żywioły przyrody i jakie zagrożenia mogą powodować. Jak założyć hodowlę roślin na parapecie. Co potrzebne jest roślinom, aby mogły rosnąć. Kim jest meteorolog i czym zajmuje się stacja meteorologiczna. Co to są znaki synoptyczne i jak prowadzić kalendarz pogody. 



Luty

 Środa, 1 lutego 2023 r. 

1. Kim będę, gdy dorosnę? Dzieci dowiedzą się jakie zawody wykonują ich rodzice. Jakie czynności wykonują przedstawiciele wybranych zawodów. Jakich narzędzi używają w swojej pracy. Jakie zawody były znane w przeszłości. Jakie zawody są najczęściej wykonywane w otoczeniu przedszkola. Jaki sprzęt gospodarstwa domowego wykorzystujemy najczęściej. Jakie zasady obowiązują podczas używania sprzętów elektrycznych.  Który sprzęt elektryczny: tradycyjny czy bezprzewodowy jest wygodniejszy w użyciu. Do czego można wykorzystać wyobraźnię. Co znaczą słowa: wynalazca, wynalazek. W  jaki sposób wynalazki wpłynęły na życie ludzi. 



Styczeń

 Środa, 28 grudnia 2022 r. 

Temat tygodnia: Skąd wiem, że mija czas?



Grudzień

 Czwartek, 1 grudnia 2022 r. 

Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja ?



Listopad

 Sobota, 29 października 2022 r. 

1.Jakie są moje obowiązki? Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Współpraca”, Jak nazywają się członkowie rodziny? Co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać. Jakie prawa i obowiązki mają dzieci. Czym się różnią lub w czym są podobne obowiązki mieszkańców miasta i mieszkańców wsi. Jakie są charakterystyczne cechy miejscowości, w której mieszkają dzieci. Nazywanie członków rodziny. Odszukiwanie i zaznaczanie szczegółów, którymi różnią się obrazki. Co to jest drzewo genealogiczne? Co to znaczy rodzina.



Październik

 Sobota, 1 października 2022 r. 

Temat tygodnia: : Jak jesienią dbać o zdrowie?



Wrzesień

 Sobota, 10 września 2022 r. 

1. Co słychać w przedszkolu? Wzajemne poznawanie się, dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie. Wspólne ustalenie kodeksu przedszkolaka i podpisanie go. Odgadywanie treści książek po okładkach, wiązanie opisu słownego z odpowiednim obrazkiem. Integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej. Zapoznanie z nazwami kącików zainteresowań oraz sposobami zabawy w nich. Zabawy z piosenką ,,Nasze przedszkole”. Ćwiczenia artykulacyjne, naśladowanie dźwięków związanych z zabawkami. Rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie orientacji przestrzennej. Poznajemy imiona koleżanek i kolegów z grupy. Rozwijanie sprawności manualnej, utrwalanie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka. Odgadywanie imienia dziecka po opisie słownym.