Grupa "Rumianki"

4 - latki

rok szkolny 2022/2023

Nauczycielki: mgr Regina Stachurska, mgr Angelika Wróblewska

Woźna: Jolanta Chomontowska

Grupa pracuje od godz. 7.00 do 17.00


 


w poprzednim roku szkolnym

Czerwiec

 Wtorek, 30 maja 2023 r. 

1. Gdzie mieszkają zwierzęta? Dzieci dowiedzą się jakie zwierzęta egzotyczne zamieszkują wybrane kontynenty. Jakie znaczenie w świecie zwierząt odgrywa ich ubarwienie. Jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta egzotyczne. Jak nazywają się członkowie wybranych zwierzęcych rodzin. Co to jest sawanna, co to jest step i jakie zwierzęta zamieszkują te środowiska przyrodnicze. Jak się nazywają i jak wyglądają wybrane rośliny egzotyczne − jaki smak mają wybrane owoce egzotyczne. Co to jest ogród zoologiczny i jakie zasady zachowania w nim obowiązują. 



Maj

 Środa, 26 kwietnia 2023 r. 

1.Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się jakie są ciekawe miejsca i budowle w miejscowości ich zamieszkania. Jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej. Jakie nazwy mają budynki użyteczności publicznej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle w Europie. Jaka jest charakterystyczna potrawa kuchni włoskiej. Jakie są ciekawe miejsca i budowle na świecie. Jakimi środkami transportu można podróżować. Jakie są charakterystycznych cechy miasta, a jakie wsi. 



Kwiecień

 Poniedziałek, 27 marca 2023 r. 

1.Czego potrzebują zwierzęta? Dzieci dowiedzą się jakie potrzeby mają zwierzęta. Dlaczego ludzie powinni dbać o zwierzęta. Czym zajmuje się weterynarz. Kto dba o zwierzęta hodowlane. Jakie produkty otrzymujemy od wybranych zwierząt hodowlanych. Jakie zwierzęta zamieszkują pole. Jakie zwierzęta są charakterystyczne dla środowiska leśnego. Co jedzą zwierzęta. Jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta: udomowione, hodowlane, polne i leśne. Jakie odgłosy wydają wybrane zwierzęta. Gdzie mieszkają wybrane zwierzęta. W czym są podobne do siebie i czym się różnią wybrane zwierzęta. 



Marzec

 Piątek, 24 lutego 2023 r. 

1.Jaka pogoda jest w marcu? Dzieci dowiedzą się jaka pogoda jest charakterystyczna dla marca. Jak należy się ubrać, wybierając się na wczesnowiosenny spacer lub wycieczkę. Jakie są przysłowia o marcowej pogodzie. Jakie są cztery żywioły przyrody i jakie zagrożenia mogą powodować. Jak założyć hodowlę roślin na parapecie. Co potrzebne jest roślinom, aby mogły rosnąć. Kim jest meteorolog i czym zajmuje się stacja meteorologiczna. Co to są znaki synoptyczne i jak prowadzić kalendarz pogody. 



Luty

 Środa, 1 lutego 2023 r. 

1. Kim będę, gdy dorosnę? Dzieci dowiedzą się jakie zawody wykonują ich rodzice. Jakie czynności wykonują przedstawiciele wybranych zawodów. Jakich narzędzi używają w swojej pracy. Jakie zawody były znane w przeszłości. Jakie zawody są najczęściej wykonywane w otoczeniu przedszkola. Jaki sprzęt gospodarstwa domowego wykorzystujemy najczęściej. Jakie zasady obowiązują podczas używania sprzętów elektrycznych.  Który sprzęt elektryczny: tradycyjny czy bezprzewodowy jest wygodniejszy w użyciu. Do czego można wykorzystać wyobraźnię. Co znaczą słowa: wynalazca, wynalazek. W  jaki sposób wynalazki wpłynęły na życie ludzi. 



Styczeń

 Środa, 28 grudnia 2022 r. 

Temat tygodnia: Skąd wiem, że mija czas?



Grudzień

 Czwartek, 1 grudnia 2022 r. 

Temat tygodnia: Co cieszy Mikołaja ?



Listopad

 Sobota, 29 października 2022 r. 

1.Jakie są moje obowiązki? Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Współpraca”, Jak nazywają się członkowie rodziny? Co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać. Jakie prawa i obowiązki mają dzieci. Czym się różnią lub w czym są podobne obowiązki mieszkańców miasta i mieszkańców wsi. Jakie są charakterystyczne cechy miejscowości, w której mieszkają dzieci. Nazywanie członków rodziny. Odszukiwanie i zaznaczanie szczegółów, którymi różnią się obrazki. Co to jest drzewo genealogiczne? Co to znaczy rodzina.



Październik

 Sobota, 1 października 2022 r. 

Temat tygodnia: : Jak jesienią dbać o zdrowie?



Wrzesień

 Sobota, 10 września 2022 r. 

1. Co słychać w przedszkolu? Wzajemne poznawanie się, dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie. Wspólne ustalenie kodeksu przedszkolaka i podpisanie go. Odgadywanie treści książek po okładkach, wiązanie opisu słownego z odpowiednim obrazkiem. Integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej. Zapoznanie z nazwami kącików zainteresowań oraz sposobami zabawy w nich. Zabawy z piosenką ,,Nasze przedszkole”. Ćwiczenia artykulacyjne, naśladowanie dźwięków związanych z zabawkami. Rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie orientacji przestrzennej. Poznajemy imiona koleżanek i kolegów z grupy. Rozwijanie sprawności manualnej, utrwalanie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka. Odgadywanie imienia dziecka po opisie słownym.