Wrzesień
1. „To jestem ja”
· zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy
· rozwijanie mowy
· wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola
· zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola
2. „Moja grupa”
· rozwijanie mowy
· rozwijanie orientacji przestrzennej
· rozwijanie sprawności manualnej
3. „Moja droga do przedszkola”
· poznawanie zasad ruchu drogowego
· rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej
4. „Idzie jesień… przez las, park
· zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym - parkiem
· poznawanie oznak nowej pory roku - jesieni
„Życie przedszkolaka" - piosenka
Warto rano się obudzić, nie grymasić, nie marudzić.
Na pogodę nie narzekać, bo w przedszkolu kumpel czeka.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
Umiem buty tak ustawić, żeby wiedzieć który prawy.
Umiem po turecku siadać i samemu zupę zjadać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
Bardzo lubię mój leżaczek i za mamą już nie płaczę.
Lubię kiedy gra muzyka, lubię z kolegami brykać.
Ref: Lubię śpiewać, lubię skakać lubię życie przedszkolaka. x2
„Zasady przedszkolaka” – wiersz
Kto chce pani coś powiedzieć,
zaśpiewać piosenkę,
wie, że najpierw w górę
trzeba unieść rękę.
Czarodziejskie słowa:
„proszę, przepraszam, dziękuję”,
mówimy jak najczęściej!
To nic nie kosztuje.
Tak jak co dzień – po zabawie trzeba sprzątnąć salę.
Poustawiać na swych miejscach
misie, klocki, lale…
Choć na dworze jest pochmurno,
dzieci dobrze o tym wiedzą,
że od razu jest przyjemniej,
gdy miłego coś powiedzą.
Nie lubimy hałasować,
bo od tego boli głowa.
Gdy głośno krzyczymy,
innych dzieci nie słyszymy.
Każdy pewnie o tym wie:
stolik z krzesłem lubią się.
My ich tajemnicę znamy.
Krzesło zawsze przysuwamy.
Stoi kosz w kącie sali
i czeka na dzieci.
Zawsze chętnie im się chwali,
że lubi jeść śmieci.
Przed jedzeniem, po zabawie
trzeba dobrze umyć ręce.
Nie chlapiemy się – bo chcemy,
by porządek był w łazience.
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope: )
Witamy się i żegnamy (Greetings),
Nasi bohaterowie (Lilly, Max and Boo),
Przedmioty wokół nas (Everyday things),
Barwy tęczy (Colours of rainbow)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
Hello!, Bye-Bye!, Max, Lilly, Boo, backpack, book, stickers, crayons, rainbow, yellow, orange, red, green, blue, pink, purple, Have you got…?, Yes, I have.
Struktury I kluczowe słownictwo bierne: (Structures and main receptive language),
How are you?, Stand up! Stand in a circle / in a line, Come up here!, Roll the die!, One, two, three, four, five, High five!, That’s right!, What is it? / What are they?, What colour is…?, Let’s (play, sing…), Shall we…?, Tell me…/Touch…/Stick…/Glue…, Step on…, Who’s/What’s that?, What is there in the Magic Box?, Where are you/they?, Where is…?, What colour is…?, Help me…, Quiet time, Story time!, You are a team!, What can you see?, Take one thing out of/off…, Press out… What a mess!, Well done / Excellent!
Piosenki: „Move your body”, „I can sing a rainbow”
Rymowanki: „I spy with my little eye…. (…)”