Czerwiec
- Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
- porównywanie masy przedmiotów,
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie zdolności wokalnych,
- wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
- integrowanie dzieci,
- uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych, rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
- Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności wycinania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- opanowanie tekstu i melodii piosenki,
- poznawanie wybranych regionów Polski,
- poznawanie oznak lata,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, poznawanie wybranych miejsc w Polsce.
- Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
- dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
- poznawanie przyczyny pękania czereśni,
- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
- poznawanie swoich możliwości,
pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.
- Temat tygodnia: Marzenia do spełnienia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- dostrzeganie swoich predyspozycji oraz kształtowanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości
- podejmowanie prób wartościowania marzeń ze względu na wagę i możliwości realizacji
- wskazywanie drogi realizacji marzeń i rozwijania własnych zdolności i talentów
- poznawanie przykładów ludzi, którzy osiągnęli sukces dzięki rozwijaniu własnych predyspozycji
- nabywanie wiedzy, że w drodze do osiągnięcia sukcesów ważna jest wytrwałość i systematyczne doskonalenie
- Temat tygodnia: Projekt Zabawki ekologiczne
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
- rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
- zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
- rozwijanie świadomości ekologicznej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
- docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
- wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
- pobudzanie ciekawości poznawczej,
- uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
Dziwni goście - piosenka
I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.
Krzyczy, że całego świata ma już dość!
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,
brzydkie miny stroi. O! O! O!
A za chwilę wszedł wielki Śmiech
i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,
i żartuje sobie: he, he, he!
Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.
Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.
E e e emocje, czasem ich wyproście.
Bo i tak powrócą w inny czas,
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.
II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,
łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.
Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.
Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!
A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!
Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!
Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!
Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!
Ref.: E e e emocje…
LATO NA WAKACJACH- piosenka
1. Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas do przedszkola.
Wita lato wszystkie dzieci:
"Na wakacje razem ze mną pojedziecie".
Ref. Na, na, na, na, na, na, na, na, na, na, na, na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
2. Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
Ref. Na, na, na...
Na zawsze zapamiętasz. - piosenka
Tak, tak, tak, tak!
Język angielski
Zakres tematyczny (Topic range and scope):
Summer clothes (letnie ubrania); Picnic time (piknik); Holidays (wakacje); Activities (czynności); Revision (powtórzenie)
Kluczowe słownictwo (Key vocabulary):
Hat, sunglasses, shorts, skirts, T-shirt, sandals, apple, cheese, sandwitch, water, biscuits, orange juice, summer, sun, holidays, sea, river, swimming, riding a bike, reading, playing, jumping.
Struktury i kluczowe słownictwo bierne (Structures and main receptive language):
Just like me!; Look, what’s that?; Three... two... one... Stop!; Turn around and close your eyes!; Where is the...?; Pass the bag!; Take something out of the bag!; Where do they go?; March!; What do you like to do?; Draw!; Colour!
Piosenka (a song):
Happy holidays
We work hard, busy, busy,
We work every day,
So, well done everybody,
We can all rest and play.
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling,
Happy holidays - just begining,
Happy holidays - what a feeling now!
Come with us - join the party,
Come with us - join the fun.
Good times when we are together,
Celebrate everyone.