Listopad
1. Moja rodzina
· rozwijanie mowy,
· budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
· rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
· poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter,
· utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
· rozwijanie szybkości i zwinności,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
· rozwijanie sprawności manualnych,
· wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
· poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
· budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· podawanie cech rodziców,
· uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
· rozwijanie sprawności fizycznej.
2. Mój dom
· rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
· utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
· dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
· utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
· rozwijanie sprawności manualnych,
· poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
· rozwijanie mowy,
· poznawanie zwyczajów kotów i psów,
· rozwijanie narządów artykulacyjnych,
· ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
· utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
3. Moje prawa i obowiązki
· rozwijanie mowy,
· uświadamianie dzieciom ich praw,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· utrwalanie poznanych liter,
· poznawanie cech trójkąta,
· utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
· wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· utrwalenie kroku poloneza,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· utrwalanie poznanych praw dziecka,
· przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
· poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
· zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka
4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
· rozwijanie mowy,
· zachęcanie do zdrowego stylu życia,
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· utrwalanie poznanych liter,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· zachęcanie do dbania o czystość,
· utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· rozwijanie sprawności manualnych,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· rozwijanie aparatu głosowego,
· zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
· przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
· uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
· uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
· zachęcanie do dbania o zęby,
· rozwijanie sprawności fizycznej.
WIERSZ:
„Mama i tata” J. Koczanowska
Mama i tata to świat nasz cały-
Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały;
To dobre, czułe, pomocne ręce
I kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
Loty huśtawką, prawie do słońca,
Oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, kochany Tato,
Dzisiaj dziękować chcemy wam za to,
Że nas kochacie, że o nas dbacie
I wszystkie psoty nam wybaczacie.
PIOSENKA:
„Maluję wielki dom” K. Gowik
Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.
A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!
Ref. Serduszka biją nam jak żywe puk, puk, puk. bis
Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpieczny jest tu.
Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.
Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku mama i ja.
Ref. Serduszka biją…
Za oknem rośnie las, pośród drzew idzie sarenka.
Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku mama i ja.
Ref. Serduszka biją…
Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.
Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku mama i ja!
Ref. Serduszka biją…
Wiersz:
„O prawach dziecka” M. Brykczyński
Niech się wreszcie każdy dowie I rozpowie w świecie całym Że dziecko to także człowiek
Tyle że jest mały. Dlatego ludzie uczeni Którym za to należą się brawa Chcąc wielu dzieci los odmienić Stworzyli dla was mądre prawa. Więc je na co dzień i od święta próbujcie dobrze zapamiętać: Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić. Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać. Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami. Nikt nie może moich listów czytać bez pytania Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania. Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa. Tak się w wiersze poukładały Prawa dla dzieci na całym świecie Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Piosenka:
„Uśmiechnij się do serca” K. Gowik
Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak
I cały świat jest zły, tak jak ty.
I ciągle mówisz: nie! I obiad też jest be!
Więc radę dobrą dam dzisiaj ci.
Ref: Uśmiechnij się do serca, uśmiechnij się do mleka,
Kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,
Pomachaj do marchewki już z daleka.
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,
Na spacer co dzień iść i dobry humor mieć.
Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są
I dadzą siłę ci- raz, dwa, trzy!
Owoców słodki sok przez cały długi rok
Uśmiechu doda i otrze łzy.
Ref: Uśmiechnij się…
Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.
Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?
Więc szybko powiedz: tak! T przecież lepiej brzmi!
A za marudą zamkniesz już drzwi!
Ref: Uśmiechnij się…..