Czerwiec

NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
rozwijanie mowy,
kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
rozwijanie sprawności manualnej,
dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
porównywanie masy przedmiotów,
zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
rozwijanie sprawności fizycznej,
kształtowanie poczucia rytmu,
rozwijanie zdolności wokalnych,
wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
integrowanie dzieci,
uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
DBAMY O PRZYRODĘ
rozwijanie mowy,
kształtowanie postaw proekologicznych,
rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
utrwalanie poznanych liter,
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
rozwijanie umiejętności liczenia,
rozwijanie sprawności fizycznej,
ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
rozwijanie umiejętności wokalnych,
rozwijanie sprawności manualnych,
zachęcanie do segregowania śmieci,
zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
WAKACYJNE PODRÓŻE
rozwijanie mowy,
zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie umiejętności wycinania,
rozwijanie umiejętności liczenia,
zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
opanowanie tekstu i melodii piosenki,
poznawanie wybranych regionów Polski,
poznawanie oznak lata,
rozwijanie mowy i myślenia,
rozwijanie słuchu fonematycznego,
poznawanie wybranych miejsc w Polsce.
POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS
rozwijanie mowy,
zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie umiejętności liczenia,
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
rozwijanie sprawności fizycznej,
utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
poznawanie przyczyny pękania czereśni,
zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
poznawanie swoich możliwości,

PROJEKT „ ZABAWKI EKOLOGICZNE”
kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
rozwijanie zdolności manualnych,
kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
rozwijanie świadomości ekologicznej,
rozwijanie aktywności twórczej,
poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
rozwijanie sprawności fizycznej,
kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
pobudzanie ciekawości poznawczej,
uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
WIERSZ: Z okazji Dnia Dziecka:
Kolorowych snów,
uśmiechu od ucha do ucha
pięknych bajek na dobranoc,
własnego pieska i kotka,
co dzień nowych przygód
butów siedmiomilowych,
gwiazdki z nieba,
i wspaniałych przyjaciół.
PIOSENKA: Lato na wakacjach K. Gowik
Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.
Wita lato 
wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

Ref.: 
Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
II. 
Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.

Ref.: 
Na na na…..

WIERSZ: „ Dzieci w przedszkolu” B. Forma

Krzyś i Marysia wybrali dzisiaj,
do swej zabawy lalkę i misia.
Już po dywanie mkną samochody,
zaraz się zaczną wielkie zawody.
Na spacer lalki zabrała Zosia,
razem z nią idzie mała Małgosia.
Książki w kąciku Kamil układa,
dzielnie mu w pracy Ola pomaga.
A po zabawie, każdy o tym  wie,
zabawki na swoje miejsce odkłada się.