Luty

 

1.Bajki, baśnie

· rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,

· rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,

· rozwijanie umiejętności liczenia,

· figur geometrycznych,

· określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,

· rozwijanie sprawności fizycznej,

· reagowanie na ustalone sygnały,

· rozwijanie sprawności manualnej,

· rozwijanie aktywności werbalnej,

· poznawanie substancji, które topnieją,

· przedstawianie słowami uczuć i nastroju,

· zapoznanie ze zjawiskiem topnienia

 

2. Muzyka wokół nas

• dostrzeganie piękna muzyki,

• zapoznanie z instrumentem ukulele, wyglądem, budową, brzmieniem,

zastosowaniem

• nabywanie umiejętności (próby) gry na instrumencie ukulele

• utrwalenie nazw i sposobów wykorzystania wybranych instrumentów

muzycznych,

• rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,

• rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,

• rozwijanie pamięci muzycznej

• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

• próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

• rozwijanie aktywności twórczej,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

 

3. Dbamy o naszą planetę Ziemię!- Klimatolubne Przedszkolaki

· zapoznanie z oznaczeniami na globusie,

· zwrócenie uwagi na- zapoznanie z różnymi krajobrazami, dbanie o nasze środowisko,

· zapoznanie dzieci, jaka jest różnica między pogoda a klimatem,

· ukazanie podstawowych przyczyn i konsekwencji zmian klimatu,

· zapoznanie z elementami pogody,

· zapoznanie ze źródłami energii: węglowa, słoneczna, wiatrowa, wodna,

· zapoznanie z czego należy zrezygnować, aby oszczędzać energię,

· zwrócenie uwagi, aby używać w domu żarówek energooszczędnych

· zwrócenie uwagi na znaczenie wody i poprawność wypowiedzi,

· zaobserwowanie podczas eksperymentu, ile marnuje się wody, gdy kapie woda z kranu,

· wdrażanie do dbania o środowisko,

· kształcenie postawy współodpowiedzialności za naszą planetę,

4. Mój wymarzony zawód

· poznanie różnego typu zawodów,

· wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,

· wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,

· wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,

· rozwijanie umiejętności formułowania pytań,

· usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,

· tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,

· rozumienie wagi pracy ludzkiej,

· poznanie specyfiki pracy malarza,

· rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,

· rozwijanie sprawności fizycznej,

Piosenka:

„ Bajkowe marzenia” ( sł. I muz. Krystyna Gowik)

Są bajki, baśnie ,cudowny świat.

Gdzie żyją krasnale i wróżki.

I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

To lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być, kim tylko chcesz.

I spełniać swoje marzenia.

Biegnijmy więc tam do bajkowych bram.

Powiedzmy swoje marzenia.

Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz.

To w bajkach jest zawsze pogoda.

I nawet gdy złego coś dzieje się.

To zaraz ktoś uśmiech znów doda!

Bajkowy świat, inny niż nasz.

Wszystko na dobre wciąż zmienia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram.

Powiedzmy swoje życzenia

 

Piosenka „Czarodziejski koncert” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,

wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.

Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,

a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.

Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,

bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…

Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,

wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.

Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.

Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania.

Ref.: Patrzą instrumenty…

Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.

Za fletami złote trąbki – trąbią, ile siły mają.

Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!

Razem z nimi buczy tuba – bardzo duża, bardzo gruba.

Ref.: Patrzą instrumenty…

A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,

kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.

Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.

Jaki wielki, cudny koncert. Grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!

 

Wiersz: „Lepsza planeta” Paweł Gołuch

Sam już nie wiem co mam robić.

Kiedy wszyscy straszą wkoło,

Że jak klimat się ociepli

To nam będzie niewesoło.

Że przez jakieś straszne „smoki?”

A gdzie tylko nie popatrzeć Leżą śmieci plastikowe.

Chyba czas się zastanowić Jak możemy pomóc Ziemi

Bo coś czuję, że planety Lepszej nigdzie nie znajdziemy.

Piosenka „Ulubiony zawód”

Ja chcę leczyć ludzi, będę więc lekarką. a ja lubię śpiewać, chcę być piosenkarką. od tygodnia myślę – kucharz zawód fajny. Wolę kominiarza, strój ma cały czarny.

Ref.: Fryzjer, żołnierz, czy poeta, wciąż się głowię i nic nie jem. co mam wybrać, kto mi powie? wiem, wiem, wiem, zostaniesz czarodziejem.

Żeby upiec bułki trzeba być piekarzem. Ten ,kto leczy koty, jest weterynarzem. Ja modelką będę, bo uwielbiam modę. coś ty, bądź strażakiem, lej na pożar wodę.

Ref.: Sekretarka czy aktorka, szepnij, proszę, mi na uszko. Co mam wybrac, kto mi powie? wiem, wiem, wiem, zostaniesz z bajki wróżką.

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Birthday (Urodziny) Clothes (Części garderoby) Getting dressed (ubieramy się) Numbers 1–5 (Liczbniki 1–5)

 

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

shirt; trousers; wellies; raincoat; PJs; sleepy;

What a mess! Can you see…? Help me, please! Put on…; numbers 1–5; colours.

 

Piosenka:

Happy birthday to you, Happy birthday to you, Happy birthday dear ... (tu imię), Happy birthday to you!

Zabawa ruchowa:

Abracadabra, One-two-three!

Now we are teddy bears so walk with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are dolls so dance with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are cars so drive with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are balls so jump with me.