Maj

1.Moja miejscowość, mój region.

· wskazywanie różnic między miastem a wsią,

· zapoznanie z herbem swojej miejscowości,

· zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,

· poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,

· kształtowanie poczucia przynależności narodowej,

· poznawanie nazw pobliskich ulic,

· poznanie tańca podlaskiego,

· poznanie ludowej piosenki podlaskiej,

· kształtowanie poczucia przynależności narodowe,.

· rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,

· przygotowywanie do nauki czytania i pisania- rózne zabawy z literami,
 

2. Moja ojczyzna. (Tydzień bez zabawek).

· poznawanie historii powstania Warszawy,

· zapoznanie z wyglądem mapy Polski,

· zapoznanie z nazwami państw należących do UE,

· porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,

· poznawanie miary płynów,

· rozwijanie umiejętności tanecznych-nauka tańca „Polska warszawska” oraz „Krakowiaczek”,

· zapoznanie z nazwami państw należących do UE,

· rozwijanie aktywności twórczej,

· rozwijanie pomysłowości w zabawach bez zabawek posługując się tylko kartonami, gazetami, puszkami, butelkami, tkaninami i innymi,

3. Łąka w maju.

· zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,

· poznawanie nazw wybranych roślin zielnych,

· poznawanie budowy biedronki,

· dostrzeganie piękna majowej przyrody,

· rozwijanie zainteresowania przyrodą,

· zapoznanie z sześcianem,

· rozwijanie umiejętności szeregowania,

· reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,

· rozwijanie umiejętności wokalnych,

· zabawy zespołowe i grupowe na świeżym powietrzu,

· Nabywanie odporności emocjonalnej, umiejętnośc godzenia się z porażką w czasie zabaw i gier zespołowych i grupowych,

· obchody Dnia Polskiej Niezapominajki,

· obchody Światowego Dnia Pszczół,

4. Święto rodziców.

· zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,

· wykonywanie prezentów dla bliskich,

· rozumienie, że prezentem może być także rzecz niematerialna np. wiersz,piosenka, taniec

· rozwijanie pamięci,

· rozwijanie umiejętności wypowiadania się zdaniami złozonymi (opowieści o rodzicach)

· dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu,

· określanie wzrostu dzieci,

· porównywanie wzrostu dzieci,

· rozwijanie umiejętności gry na instrumentach,

· nabywanie umiejętności występów przed szerszą publicznością,
 

Piosenka ”Jestem sobie Podlasianka”

1.Jestem sobie Podlasianka,

Mam fartuszek po kolanka

Ref. Tojla oj lala, tojla oj lala

Tojla oj lala, lalala…

2.Zawsze pięknie się wystroję,

I nikogo się nie boję

Ref. Tojla oj lala…

3.Nasz Białystok- piękne miasto

Mamy nawet rzekę własną

Ref. Tojla oj lala…

4.Dwa teatry nawet mamy

Piękne bajki wystawiamy

Ref. Tojla oj lala…

5.Filharmonia muzykuje

nas po świecie reklamuje

Ref. Tojla oj lala…

6.W Białymstoku – duma jego

stoi pałac Branickiego

Ref. Tojla oj lala…

7.Teraz powiem coś na boku,

Ja chcę mieszkać w Białymstoku!

Ref. Tojla oj lala…
 

Piosenka „Wiosna na łące” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref.: Ptaki…

Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref.: Ptaki…


Piosenka „Mój tata” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

Kto pomoże, kto przytuli, kto wciąż blisko jest,

kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się?

Kto zabierze mnie na lody, kto mi kupi psa,

kto kanapkę najsmaczniejszą do przedszkola da?

Ref.: Ja i mój tata to superprzyjaciele.

Gdy jesteśmy razem, jest raźniej i weselej.

Jak tylko potrzebuję, to tata obok jest. bis

Przyjaciel to prawdziwy – na dobre i na złe.

Gdy mi smutno i gdy czasem płakać mi się chce,

tata weźmie na kolana i przytuli mnie.

I tak pięknie opowiada, bajki czyta mi,

a gdy obok mnie zasypia, mam cudowne sny.

Ref.: Ja i mój tata…

Tata uczy mnie, jak dobrze i jak pięknie żyć,

jak odpowiedzialnym i jak dzielnym dzieckiem być.

Więc mój tata to najlepszy, najwspanialszy wzór.

To kolega i przyjaciel – to jest tata mój!

Ref.: Ja i mój tata…
 

Wiersz „Ja tu mieszkam” Joanna Kowalska

Jest na mapie mała kropka,

ja tu mieszkam,tu mnie spotkasz.

Jak ciekawie i wesoło

jest w Białymstoku naokoło.

Jestem małym Polakiem

Takim dzieciakiem – przedszkolakiem.

uczę się siebie, Podlasia i świata,

Pomaga mi pani, mama i tata.

Bo dużo jest do odkrycia,

do osiągnięcia, do wygrania i zdobycia!

Chociaż jestem jeszcze mały,

chcę, by świat był doskonały!

Będę częścią tego świata,

jak my wszyscy: pani, mama i tata!
 

Wiersz „Kim jesteś?” Ewa Stadtmüller

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem!

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Family (Rodzina)

Means of transport (Środki transportu)

 

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

mummy, daddy, brother, sister, baby, car, train, boat, balloon, holiday

Let’s go by…

 

Piosenki:

Finger family

Daddy finger, daddy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Mummy finger, Mummy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Brother finger, Brother finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Sister finger, Sister finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

Baby finger, Baby finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

London Bridge is Falling Down

London Bridge is falling down,

Falling down, falling down,

London Bridge is falling down,

Go by car!/ Go by train!/ Go by boat!