Czerwiec

2. Niby tacy sami, a jednak inni

· integrowanie dzieci,

• uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,

• rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom,

• kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,

• dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,

• porównywanie masy przedmiotów,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• kształtowanie poczucia rytmu,

• rozwijanie zdolności wokalnych,

• wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,

• rozwijanie sprawności manualnej,

2.Wakacyjne podróże

• zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,

· poznawanie wybranych miejsc w Polsce,

· poznawanie oznak lata,

• rozwijanie umiejętności wycinania,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

• opanowanie tekstu i melodii piosenki,

• rozwijanie mowy i myślenia,

• rozwijanie słuchu fonematycznego,

3. Projekt Zabawki ekologiczne

• kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),

• rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,

• zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,

• wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,

• rozwijanie zdolności manualnych,

• rozwijanie kreatywności i wyobraźni,

• rozwijanie aktywności twórczej,

• kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,

• docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,

• wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,

• pobudzanie ciekawości poznawczej,

• uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,

• rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.

4/5 Pożegnania nadszedł czas-wakacje czekają na nas!

• zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,

· dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,

• poznawanie przyczyny pękania czereśni,

• zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,

• poznawanie swoich możliwości,

· rozwijanie mowy

• rozwijanie sprawności manualnej,

• rozwijanie umiejętności liczenia,

• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• utrwalanie melodii i tekstu piosenki,

• rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,

 

Piosenka „Hymn dzieci” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,

czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,

to jesteś dzieckiem, tak jak ja,

i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.

Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,

każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.

Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,

dobrze uczyć się, pięknie bawić się,

przecież tak mało chce!

II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,

niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.

Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,

na świecie pokój musi być.

Ref.: Każde dziecko…

III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci

i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.

Bo przecież pięknie można żyć,

śnić tylko najpiękniejsze sny.

Ref.: Każde dziecko…

 

Piosenka „Dziwni goście” (sł. i muz. Krystyna Gowik).

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

E e e emocje, czasem ich wyproście.

Bo i tak powrócą w inny czas,

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

 

Piosenka „Lato na wakacjach” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

I. Idzie lato poprzez pola,

roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci:

„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

Ref.: Na na na na na na na na na na na na,

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,

bo wakacji nadchodzi czas!

II. Więc walizki spakujemy,

plecak, piłkę i materac zabierzemy.

Z mamą, tatą, siostrą, bratem

po przygodę wyruszymy razem z latem.

 

Wiersz „Słoneczny uśmiech”. autor Mariola Golc

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

słoneczko świeci!

 

Język angielski

Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)

Bugs (Małe zwierzęta robaczki)

 

Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)

ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flower, big, small, behind, numbers 1–5, colours,

 

Zwroty:

March like an ant!

Fly like a ladybird!

Buzz like a bee!

Crawl like a caterpillar!