Czerwiec
2. Niby tacy sami, a jednak inni
· integrowanie dzieci,
• uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
• rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom,
• kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
• dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
• porównywanie masy przedmiotów,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• rozwijanie zdolności wokalnych,
• wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
• rozwijanie sprawności manualnej,
2.Wakacyjne podróże
• zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
· poznawanie wybranych miejsc w Polsce,
· poznawanie oznak lata,
• rozwijanie umiejętności wycinania,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• opanowanie tekstu i melodii piosenki,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
3. Projekt Zabawki ekologiczne
• kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
• rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
• zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
• wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
• rozwijanie zdolności manualnych,
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
• rozwijanie aktywności twórczej,
• kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
• docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
• wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
• pobudzanie ciekawości poznawczej,
• uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
• rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
4/5 Pożegnania nadszedł czas-wakacje czekają na nas!
• zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
· dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
• poznawanie przyczyny pękania czereśni,
• zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
• poznawanie swoich możliwości,
· rozwijanie mowy
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
• rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
Piosenka „Hymn dzieci” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.
Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!
II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.
Ref.: Każde dziecko…
III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.
Ref.: Każde dziecko…
Piosenka „Dziwni goście” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
I. Przyszła do mnie dziś pani Złość.
Krzyczy, że całego świata ma już dość!
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,
brzydkie miny stroi. O! O! O!
A za chwilę wszedł wielki Śmiech
i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,
i żartuje sobie: he, he, he!
Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.
Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.
E e e emocje, czasem ich wyproście.
Bo i tak powrócą w inny czas,
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.
II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,
łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.
Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.
Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!
A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!
Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!
Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!
Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!
Ref.: E e e emocje…
Piosenka „Lato na wakacjach” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
I. Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.
Wita lato wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.
Ref.: Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
II. Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
Wiersz „Słoneczny uśmiech”. autor Mariola Golc
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci!
Język angielski
Zakres tematyczny: (Topic range and scope:)
Bugs (Małe zwierzęta robaczki)
Kluczowe słownictwo: (Key Vocabulary:)
ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flower, big, small, behind, numbers 1–5, colours,
Zwroty:
March like an ant!
Fly like a ladybird!
Buzz like a bee!
Crawl like a caterpillar!