Projekty
I. Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”
Celem głównym projektu jest rozwijanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi i publicznymi w całej Polsce i za granicą.
II. Projekt Edukacyjny "Sensoplastyczne aktywności" - autor Patrycja Stankiewicz
Projekt ma za zadanie pobudzać zmysł: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku poprzez wykorzystanie bezpiecznych produktów i barwników spożywczych. Pomaga odkrywać, rozwijać i wspomagać umiejętność kreatywnego poznawania rzeczywistości. Zajęcia z sensoplastyki mają właściwości terapeutyczne m. in.: uspokajają, odprężają oraz rozładowują napięcie emocjonalne i mięśniowe, ułatwiają nawiązanie kontaktu emocjonalnego i ułatwiają budowanie właściwych relacji oraz uczą współdziałać w grupie.
III. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy Zmysłami” - którego głównym celem jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowanie wiedzy na temat integracji sensorycznej.
IV. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Mali Ratownicy”
"(...) Coraz częściej media donoszą o małych dzieciach, które ratują życie swoich najbliższych. To ratowanie polega na wezwaniu pomocy przez telefon komórkowy lub udzieleniu pierwszej pomocy. Słysząc takie wiadomości, jesteśmy zdziwieni – skąd małe dziecko wiedziało, jak to zrobić? No cóż, czasem dzieci okazują się bardziej dorosłe od nas (...)." Mali Ratownicy to ogólnopolski projekt edukacyjny którego celem jest zapoznanie dzieci z podstawową wiedzą z zakresu udzielania i wzywania pierwszej pomocy oraz kształcenie odpowiednich zachowań w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia.
V. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Angielski jest fun-tastyczny!"
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest fun-tastyczny!” jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania.
VI. „Kolorowe uczucia Gucia” – międzynarodowy projekt „Kolorowe Uczucia Gucia” jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Ma on na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii. Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Jeśli zależy nam by z dzieci wyrośli dobrze funkcjonujący dorośli, konieczne jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego. Projekt realizowany jest poprzez innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
VII. „20 minut dla matematyki” - głównym celem projektu jest realizacja Dziecięcej Matematyki® autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki